zondag 7 augustus 2016

Jij daar in de radio



En zo gaat mijn radiocarrière plotseling een vlucht nemen. Naar aanleiding van mijn blogjes en mijn interview onlangs bij "De Roze Golf", had Noes mij gisteren uitgenodigd om aanwezig te zijn in de studio van Radio Capelle alwaar het maandelijkse, en binnenkort waarschijnlijk twee wekelijkse, programma "Uit De Kast" live werd uitgezonden. Ik maakte er onder andere kennis met René Romeijn en Jan de Grauw. Die laatste nam na 32 geschreven en voorgelezen columns afscheid van het programma. En jullie voelen natuurlijk al waar dit heen gaat: Noes heeft gevraagd of ik Jan's plaats wil innemen en iedere maand een column wil schrijven en voorlezen aansluitend bij het onderwerp van de uitzending, en ik heb het aanbod geaccepteerd.

Het was erg leuk om bij het maken van het programma aanwezig te zijn. Het was live en dat ging heel anders dan het interview bij "De Roze Golf" dat werd opgenomen zodat een eventuele verspreking kon worden weggepoetst. Ook werden er twee telefonische interviews afgenomen onder andere met de zangeres Donna Lynton, een goede vriendin van Noes met wie hij veel heeft gewerkt en die tussen Florida en Amstelveen peddelt, en nu in Amsterdam was om op te treden op Euro Pride. Haar grootste wapenfeit is het thema van de tv serie "Charlie's Angels". 

Jan las zijn laatste column voor en het zijn grote schoenen om in te stappen, maar ik ga de uitdaging aan. Wat hij nog wel blijft doen is 'De Regenboogsalon' in het Isala theater, en hij heeft mij meteen uitgenodigd om daar de volgende keer bij te zijn. Hij zal me gaan interviewen en ik ga er wat voorlezen uit eigen werk, zoals dat heet. De eerste zaterdag van september is dus meteen een vuurdoop voor me, live mijn blog behorende bij de uitzending voorlezen en 's middags in het Isala theater acte de présence geven. Maar ik vind het erg leuk om te doen, het komt niet voor niets op mijn pad.


Sofie Lodders deed de techniek. René zit achter de ruit
in de presentatiestudio.


Sofie en René nemen nog even het script door in de studio, waarvandaan
ik mijn columns ook zal gaan voordragen. 

Noes kijkt of het allemaal wel goed gaat.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten