donderdag 3 november 2016

De politie is je beste vriend

Je zal er anders over denken als je net een bekeuring hebt gehad voor te hard rijden, hoewel je dan toch moet beseffen dat JIJ te hard reed. Maar ergens in mijn jeugd was 'De politie is je beste vriend' een slogan om aan te geven dat de politie er is om de burger te helpen en niet alleen om die terecht te wijzen of te bekeuren. Van de week besefte ik dat die slogan nog steeds van kracht is, zeker bij de politie in Delft.

De politie aldaar kreeg een bericht via Facebook van Bianca: "Ik heb een hele brutale vraag...". Ze vertelde van het zoontje van een vriendin die in het ziekenhuis ligt, alleen in een kamertje en enkel maar dokters ziet. Het ventje, Mikey, is helemaal idolaat van politie. Ze vroeg of als er tijd was en ze in de buurt waren ze misschien even wilden langsgaan om hallo te zeggen. Ze veronderstelde dat Mikey zich er vast een beetje beter door zou gaan voelen. 

Agenten Marc en Dave zijn bij hem langsgegaan en hij mocht van hen een politievest aan en een wapenstok en handboeien vasthouden. De ouders van Mikey waren ongelofelijk blij met het bezoek van de agenten. "Mikey praat over niets anders meer, het heeft hem heel erg goed gedaan".

Dit soort ogenschijnlijk kleine berichtjes zijn de parels in de lawineladingen aan, veelal naar, nieuws wat er over ons wordt uitgestort. Bovendien stelt het mijn mensbeeld ten goede bij. Door deze lieve actie van Marc en Dave had de kleine Mikey een prachtige ochtend, en ik ben er met Bianca van overtuigd dat zo'n positieve verrassing zijn genezingsproces zou kunnen bespoedigen. Marc en Dave zijn natuurlijk kanjers, en Mikey wens ik van harte beterschap toe.


2 opmerkingen: