dinsdag 20 maart 2018

Duurzaamheid

In de brievenbus vond ik de 'Duurzaamheid nieuwsbrief 1', die '1' geeft aan dat er naar alle waarschijnlijkheid meer zullen volgen. De brief was van de woningbouw waarin werd medegedeeld dat zij milieubewust en duurzaam willen zijn. Met het streven om over zes jaar gemiddeld energielabel B te willen hebben en in 2050 zelfs helemaal energieneutraal te zijn. Ik ben daar erg voor, zeker voor wat er binnen afzienbare tijd al gedaan kan worden, maar bij plannen zo ver in de toekomst moet ik altijd aan mijn vader denken die dan zei: : "O, daar hoef ik me niet druk om te maken, dan ben ik er al lang niet meer". En ik denk er in dit geval hetzelfde over als hij. Absoluut belangrijk dat het gebeurt, maar of ik het nog meemaak. 

Het geldt voor hun gebouwen in het hele land. Betreffende mijn woning is er een opdracht gegeven voor een haalbaarheidsstudie. Er wordt o.a. gekeken naar de installaties en naar de staat van de panden, de signalen van bewoners die bekend zijn en er zal een klankbordgroep worden opgericht. Nadat e.e.a helder is wat er uitgevoerd zal moeten worden, zal worden bekeken of de woningbouw de investering ook daadwerkelijk gaat doen.

Er zullen voor de bestaande bewoners geen verhoging plaatsvinden van de huur, althans dat is het uitgangspunt. Het is bij dit soort brieven altijd heel belangrijk goed te lezen wat er staat, en 'uitgangspunt' is het sleutelwoord in deze veronderstelling, waarvan ik vermoed dat niet alle bewoners zullen begrijpen dat daar van afgeweken kan worden.

Ons wordt verzocht om maandagavond 26 maart van 18.00 tot 19.00 uur vrij te houden in onze agenda. Waarom, wat en waar stond er niet bij, maar omdat het aanstaande maandag al is kan ik me zo voorstellen dat ze weten wat er gecommuniceerd zal gaan worden, en hadden ze het wat mij betreft in één moeite door kunnen mededelen. Maar goed ik verwacht nog deze week een 'Duurzaamheid nieuwsbrief 2'. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten