zondag 4 maart 2018

Week 9 2018; Wat een week!

De Olympische Winterspelen zitten er weer op. Onbedoeld heb ik er toch zijdelings iets van meegekregen omdat 'De Wereld Draait Door' twee weken lang per dag een half uur van het programma er voor had ingeruimd. Uiteindelijk is Nederland op de 'medaillespiegel' (wat een woord) op de vijfde plaats geëindigd met 20 medailles. Wat ik leuk vond waren Willem Alexander en Máxima, voor wie dit een vierjaarlijks welkom bedrijfsuitje is, die er zichtbaar van genoten en waarvan ik het maken van die selfie zo schattig vond. Wat ik ook altijd bijzonder vind is dat ook zij met een identiteitskaart om hun nek lopen. "Koning, koning, dat kan iedereen wel zeggen, bewijst u dat maar eens, meneer". 

Maandag hoorden we dat de moeder aller tv-persoonlijkheden Mies Bouwman op 88 jarige leeftijd is overleden. Een icoon uit mijn jeugd en ver daarna.

De Turkse dictator Recep Erdoğan wil niet dat de Armeense genocide van 1915 een genocide wordt genoemd. Toen er in de Tweede Kamer een motie werd aangenomen om, net zoals in 30 andere landen, de genocide te erkennen en genocide te noemen, stemden er slecht 3 parlementsleden tegen. DENK, de marionetten/deurmatten van Recep zijn met z'n drieën. Do the math. Plotseling verschenen er in de Turkse media foto's van vijf Turks-Nederlandse Kamerleden van GroenLinks, SP en VVD, met als bijschrift dat dit de mensen zijn 'die het moederland hebben verraden'. Dit omdat ze de genocide als genocide erkennen. Wie zou dat nou zo snel hebben doorgespeeld aan de Turkse media? Opnieuw: do the math.

Gordon Heuckeroth roept al 15 jaar dat ie 'er genoeg van heeft' en belooft ons al net zo lang naar Zuid Afrika te emigreren en nooit meer iets van zich te laten horen. Edoch zoekt hij zelf steeds weer de door hem zo verfoeide publiciteit op. Nu heeft hij een boek over zijn leven laten schrijven, ik vermoed net zoals die voetbalboeken met grote letters. Veel mensen krijgen er van langs in het boek, en Gordon hangt, al dan niet naar waarheid, de vuile was van anderen eens flink buiten. Diezelfde Gordon is ook voor de rechter gedaagd door ene Kevin die zegt door hem gestalkt en lastiggevallen te worden. Maar nu reageert Gordon als volgt: "Moet ik straks mijn hele privéleven op straat gooien en intieme apps laten lezen aan een rechter? Het bestaat toch niet dat dat nodig is?" Zo'n dubbele moraal, daar kan ik erg vrolijk van worden.

Mijn hang naar nostalgie werd woensdagavond bevredigd met een integrale uitzending van de 25e "Eén Van De Acht" uit 1972. Heerlijke televisie, maar toen ik een dag erna Vladimir Poetin in zijn jaarlijkse toespraak in een agressieve speech een nieuwe Koude Oorlog hoorde afkondigen, dacht ik dat mijn hang naar wat ooit was nou ook weer niet voor alles van vroeger geldt.

Na een week lang zijn nieuwe cd gepromoot te hebben bij "De Wereld Draait Door" door 5 dagen achtereen iedere dag een liedje te zingen om vrijdag bekend te maken met welk van die liedjes hij Nederland zal gaan vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival kan ik tot de conclusie komen dat Waylon een zeer goede zanger is. Ik vond drie liedjes van de vijf geschikt, waaronder de uiteindelijke keuze van Waylon: "Outlaw In 'Em", wat ook mijn nummer 1 was, vanwege de opzwepenende muziek en de metaforische tekst. Volgens mij finaleplaatsmateriaal. Maar laten we vooral even afwachten wat de 42 andere landen gaan afvaardigen voor we met enige zekerheid kunnen zeggen of dat zo is.

De verstandelijk beperkte Yernaz Ramautarsing, die desondanks, of misschien wel juist daarom, tweede op de lijst is voor het Forum voor Democratie in Amsterdam, heeft weer een hilarische uitspraak gedaan. De zwarte Yernaz heeft eerder al gezegd dat zwarte mensen een lager IQ hebben dan witte. Om vervolgens te stellen dat 'Het blanke ras meer aan zelfbehoud moet doen. Zelden een ras meegemaakt met zoveel zelfhaat en weinig behoefte tot zelfbehoud'. Had ik al vermeld dat Yernaz zelf zwart is? IQ is blijkbaar zijn fascinatie, want nu meent hij dat homorechten de samenleving dommer heeft gemaakt. 'Homo's hebben een hoger IQ', zo verkondigd hij, en 'op het moment dat zij zich niet voortplanten, wordt de hele samenleving daar dommer van'. Yernaz ziet er zelf uit als een zelfdestructieve laaf met wat chromosoompjes teveel met de intelligentie die daarbij past. Terug naar de Efteling!

Voor iedereen weer een heel fijne nieuwe week gewenst!

Yernaz Ramautarsing in de armen van zijn Grote Leider.

De eerste Nederlandse inzending na Ruth Jacott (1993(!)) waar ik volledig achter sta.


Een majesteitelijke selfie, waarschijnlijk voor het thuisfront. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten