vrijdag 20 september 2019

Dagkalender

Het antwoord op mijn mededeling dat ik maandag 23 september niet aanwezig ben wanneer er radiatormeters en een videofoon worden geplaatst en de door mij geopperde alternatieve datum was dat het 'helaas niet zo makkelijk is om het naar een andere datum te verplaatsen'. Als oplossing werd aangeboden dat ik de sleutel aan de projectbegeleidster kon geven die zou dan zorgen dat de onderaannemers in mijn woning kunnen of ik moet afwachten tot er een nieuwe datum komt wanneer ze 'teruglopen acties nemen' (sic). U begrijpt dat ik voor het laatste heb gekozen, waarbij ik de aantekening heb gemaakt dat een datum in overleg afspreken zoveel slagvaardiger werkt dan plompverloren een datum noemen en verwachten dat iedereen alles uit z'n handen laat vallen. Als tip voor een datum heb aangegeven dat ik vanaf 17 t/m 24 oktober thuis ben omdat dan de door hen ingeplande werkzaamheden in mijn woning plaatsvinden.

Hier heb ik nog niets op gehoord, maar gisteren lag wel de vuistdikke dagkalender in de bus waarin precies staat wat er wanneer gaat gebeuren in die bewuste week, en lieve mensen het is nogal wat. Laat het niet gezegd zijn dat ik me niet tot het uiterste laat tempteren voor de duurzaamheid. De eerste dag heb ik huisarrest, omdat er dan asbestsanering plaatsvindt aan de voor- en achtergevel. Verder zullen er iedere dag vanaf 7.30 tot 16.30 allerlei werkzaamheden in en rondom de woning plaatsvinden, en daartoe moet ik alles binnen een meter van de werkplek weghalen en de slaapkamerkast leeghalen. Waar ik het allemaal moet gaan neerzetten is nog een uitdaging, want ze moeten overal bijzijn. Vanzelfsprekend moet ook alle raambekleding worden verwijderd.

Toch is mijn eerdere mail niet voor niets geweest, want in het begeleidend schrijven bij de dagkalender staat dat de projectbegeleidster één à twee weken voor de start van de werkzaamheden langskomt voor het startgesprek om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op alles, geheel in hun stijl belt ze gewoon lukraak aan, maar er stond vetgedrukt bij: 'Wilt u hier graag een specifieke afspraak voor? Stuur mij dan een e-mail met datum en tijd'. Ik heb dat natuurlijk gedaan en haar vier data doorgegeven wanneer het voor mij schikt. Het kan dus best.

Ik had verwacht een A4-tje te krijgen met de werkzaamheden
dag voor dag, maar het is een omvangrijke en gelamineerde documentatie
geworden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten