woensdag 30 oktober 2019

Verzoek

Bij thuiskomst gisteravond in het donker (want 't uur) zag ik dat er wat op mijn buitendeur was geplakt, en ik las 'de Penning'. De rest kon ik niet lezen vanwege de donkerte en mijn oude ogen. Mijn eerste gedachte was: een deurwaarder? Niet dat ik die verwacht, maar ooit bij een andere woning ben ik eens na een werkdag thuis gekomen met op de buitendeur een brief van een deurwaarder met de mededeling dat ze op een bepaalde datum en uur de deur zouden gaan forceren. Het had er de hele dag opgezeten, en die deur was aan de straatkant zodat iedereen die langsliep.... 

Eén telefoontje naar de desbetreffende deurwaarder om uit te leggen dat ik niet mevrouw Whatsherface was en ik er al best een tijdje woonde, maakte dat er verder niets gebeurde. En omdat ik nu de naam 'de Penning' las, dacht ik: het zal toch niet... Nou nee, het was van een schildersbedrijf die bezig zijn in de straat. Ik heb echt altijd mijn slaapkamerraam boven open staan, zo ook maandag, maar ik rook brandlucht, ze bleken bezig met de verf eraf te branden, met bladders die niet alleen op de galerij vielen maar ook in mijn slaapkamer. Dat, samen met die brandlucht, heeft me doen besluiten het raam dicht te doen. Omdat ik niet wist wat ze gisteren gingen doen had ik het raam uit voorzorg maar niet open gedaan. De brief op de deur was een verzoek om de ramen vandaag wél open te laten zodat ze kunnen gaan verven. 

U merkt het, er wordt nog steeds wat nagesudderd wat werkzaamheden betreft. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten