zondag 24 maart 2024

Pax

Er is een zaadje in mijn hoofd geplant, en u die mij goed kent weet dat als dat eenmaal is gebeurd het er vroeg of laat ook van zal komen. Het is iets wat al langer sluimert, maar nu dan toch langzaam vaste vorm gaat aannemen. Ik leg u daarbij even uit hoe mijn brein werkt. 

Nu ik weer eens bezig ben met de voorjaarsschoonmaak bezie ik mijn woning weer met andere ogen, alsof het een hernieuwde kennismaking is. Dat is één. Twee is dat ik, nu ik enige tijd aan het resetten ben, inmiddels zeven kilo ben kwijtgeraakt, en dat was ook nodig. U kunt mij het beste zien als de witte mannelijke Oprah Winfrey, eeuwig schommelen met het gewicht. Ten derde heb ik al in geen tijden kleding gekocht, voor mijzelf vind ik met een vetschort kleding passen niet heel prettig en dan, ik heb kleding genoeg. Maar iets nieuws is altijd wel leuk, en van mezelf mag ik, als er nog wat meer af is over een tijdje, net als in de slanke jaren, weer regelmatig kleding gaan kopen. Kom ik bij punt vier, ik heb een kamer die ik als inloopkledingkast in gebruik heb, maar nu met het doorlopen van mijn woning met de voorjaarsschoonmaak komen alle vier de punten samen bij één punt: Pax kledingkasten. Nou, zo werken mijn hersentjes dus, een psycholoog kan er een middagje op studeren.

Nu hangt en ligt mijn kleding op stellingkasten en van die hangrekken, dat kan netter en zo kom je al snel uit bij de Pax kledingkasten van ons aller IKEA. Op hun site kun je dat helemaal zelf naar eigen behoefte intekenen en dat heb ik gedaan. Wie IKEA zegt, zegt zelf monteren, maar daar begin ik bij zulke enorme kasten, acht kasten van een meter breed en twee meter veertig hoog, niet aan. Gelukkig kent het bedrijf 'Klusup'. Die komen dat, tegen vergoeding, doen. Die vergoeding kun je ook uitrekenen op de IKEA site en daar loop ik een beetje vast. Mijn eerste berekening was zo hoog dat het bijna net zoveel was als de aanschaf van de kasten. Bij nadere inspectie bleek het minder te zijn, maar helemaal zeker weet ik het niet. Het is dan nog steeds wel een aardig bedrag, maar de kasten dienen ook verankerd aan de muur te worden, nou dat moeten de professionals maar doen, vindt u niet? Omdat het wel over een aardige uitgave gaat kun je bij IKEA ook een afspraak maken om samen met een deskundig mensch mijn wensen te bekijken en meteen een afspraak maken voor bezorging en met de Klusup-mensen. 

Ik begrijp dat het bezorgd wordt in de kamer waar het moet komen, in mijn geval denk ik dat het gangetje boven nét voor de kamer waar de kasten in moeten beter is anders kun je er je kont niet meer keren, maar dat moet ik dan tijdens mijn onderhoud bij IKEA even bespreken. En nee, het is niet van vandaag of morgen. Ik ga er even voor sparen. 

Dus dat, ik vind het wel leuk dat ik in dit stadium van mijn leven, waarin je toch meer afrondend bezig bent, tóch nog iets heb om naar uit te kijken en waar ik enthousiast van word. 


Nou, zo moet het worden, aan weerskanten van de kamer vier kasten met
natuurlijk schuifdeuren ervoor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten