maandag 1 april 2024

Schoolreisje

Hadden wij weer zin om net zoals vorig jaar met Pasen het diner te gebruiken terwijl we rond worden gereden door mijn geboortestad Den Haag met de Hoftrammm was de vraag die Remco ons stelde ergens in januari. Het antwoord daarop op was zonder nadenken een heel duidelijk ja! Want wat hadden we het toen leuk gehad en wat hadden we ongelooflijk heerlijk gegeten. We keken er echt naar uit. We hadden afgesproken om zo rond drie uur bij Remco en Pieter te zijn om even wat te drinken alvorens ons te begeven naar het opstappunt bij station Voorburg.

Bij het opzoeken hoe laat we dan van huis zouden moeten gaan kwam ik tot de ontdekking dat er geen treinverkeer was tussen Schiedam en Rijswijk. Vanwege het rijkelijk schenken van de diverse alcoholische versnaperingen was het uitgesloten dat we met de auto zouden gaan. Er zou een NS-bus worden ingezet. Talitha en ik hadden meteen iets van: schoolreisje! En zo was het ook. Het was heel goed geregeld door NS en we werden per gerieflijke touringcar van Schiedam naar Rijswijk vervoerd. Ik keek mijn ogen uit toen we vanuit Delft richting Rijswijk reden, een weg die ik vroeger vanuit Den Haag regelmatig gefietst heb, langs weilanden en groen, dat is nu allemaal bebouwd. We vonden het reizen per bus eigenlijk fijner dan met de trein. Aangekomen bij Pieter en Remco werden we onthaald met bubbels en hebben we even fijn bijgekletst voordat we richting Hoftrammm gingen.

Remco had geregeld dat we op exact dezelfde plek zaten als vorig jaar. Ik had daar al op gehoopt omdat het een hele fijne plaats was, helemaal achterin, en hij had dat aangevoeld. Leuk was het dat de dame die ons serveerde, Jet, ook dezelfde was als vorig jaar, ze kon zich ons ook nog herinneren, maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk, ons vergeet je niet zo gauw. 

Bij het eerste gerecht zat een klein beugelflesje wat je moest schudden en bij het openen pletste ik meteen al wat van de inhoud op mijn prijsloze shirt, maar dat mocht de pret niet drukken. We werden wederom verrast door de exquise lekkernijen die ons werden voorgezet met ook nu weer een niet aflatende stroom van verschillende wijnen. Het blijft natuurlijk een feest om door 'mijn' Den Haag gereden te worden met veel herinneringen en hier en daar wat weemoed met hoe het vroeger was en het nu is geworden. Unaniem besloten we dat dit de nieuwe Paastraditie gaat worden. Jet vond het ook een geweldig idee en hoopt ons volgend jaar weer te mogen verwelkomen.

Ook de terugreis met de NS-bus verliep vlekkeloos met een lekkere playlist die door de bus klonk was het een heel ontspannen manier om weer naar huis te gaan. Ik blijf nog lang nagenieten van deze heerlijke avond met fantastische spijzen, dranken en fijn gezelschap. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten