donderdag 18 april 2024

Toen was geluk... #150

Toen ik in de jaren tachtig mijn eerste eigen flatje kreeg, was één van de dingen waarvan ik vond dat ik zonder geen huishouden kon bestieren een rollenhouder van Leifheit. Iedereen in mijn omgeving, waaronder mijn ouders, hadden zo'n rollenhouder met daarin plaats voor drie rollen, een keukenrol, een aluminiumfolierol en vershoudfolierol. Die vershoudfolie was nog niet zo heel lang daarvoor geïntroduceerd en ik weet nog dat Albert Mol er reclame voor maakte: "Ken u dat? Glad?" ("Even als huisvrouwen onder mekaar..."), de gruwel. Hij liet zien dat een bakje afgedekt met vershoudfolie gewoon ondersteboven gehouden kon worden. De nouveauté, what will they think of next?, dachten we toen.

Nou, dat was dus zo'n rollenhouder voor aan de wand met handige mesjes om het af te snijden. Ik weet nog dat het handiger leek dan het in gebruik was. Dus ik geloof dat ik er snel weer afscheid van heb genomen. Maar ze zijn heden ten dage nog steeds te koop, en wellicht heeft u 'm gewoon nog in gebruik. Ik heb enkel nog een keukenrolhouder, de andere twee rollen liggen gewoon in een keukenkastje. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten