donderdag 11 juni 2015

Side by side

Toen mijn derde verloofde en ik 14 jaar geleden besloten het een dag te noemen (lees: 3½ jaar) werd mij het huis en de spullen gelaten. Dit was karma. Toen ik namelijk bij mijn eerste verloofde wegging, liet ik het huis met alle meubels e.d. achter, en nu kwam dat weer naar me terug. De cirkel van het leven. In die 14 jaar is er binnenshuis veel veranderd, en van de dingen die wij destijds samen gekocht hadden is steeds minder terug te vinden. Gisteren is de sidetable die al 15 jaar in m'n keuken stond vervangen. Dat was nodig, want het laatje functioneerde niet meer, een eerlijk gezegd was ik er na 15 jaar ook wel een beetje op uit gekeken.

Doordat ik vorige maand een klein bedragje in de Staatsloterij had gewonnen kon ik mij de extravaganza veroorloven om bij het oer Hollandse Blokker een leuke sidetable te kopen naar mijn zin. Deze was kleiner dan mijn oorspronkelijke, maar ook niet heel duur, dus dacht ik er over om er dan twee te nemen, zodat de sidetables side by side mijn keuken zouden opfleuren. De eerste kocht ik dinsdag bij de Blokker waar ik vlakbij werk om 's-avonds te kijken hoe het zou staan, om dan woensdagochtend een tweede exemplaar te kopen bij het winkelcentrum bij huis. Het werd me duidelijk dat ik tussen de 2 sidetabels nóg iets leuks wilde en wie schetste mijn verbazing dat ik dat ook bij Blokker kon vinden.

Twee dozen, dat was wel lastig meenemen, dus heb ik heel Tokkieaans een supermarktkarretje van Albert Heijn geleend om het aangekochte naar huis te vervoeren, met dat verschil dat ik het karretje na het uitladen spoorslags weer heb teruggebracht naar de winkel en niet voor mijn huis heb laten staan. Alles zelf in elkaar gezet, waarbij ik natuurlijk bij het rekje wat tussen de sidetables staat de plankjes eerst verkeerd om had gemonteerd, ik was daar niet verbaasd over, ik verwacht dat van mezelf. Ik heb nu alleen een blaar op mijn vinger van het schroeven. Ik ben erg blij met mijn gedeeltelijk vernieuwde keukeninboedel, en ik vind dat er nóg een nieuw item mag komen waar nu nog een kastje staat die ook teruggaat naar de verloofde 3-jaren, maar dat heeft geen haast, daar ga ik eens op m'n gemak naar opzoek.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten