maandag 11 januari 2016

Krukulum

Gisteren me eens bezig gehouden met het opstellen van mijn curriculum vitae, om bij de binnenkort te sturen sollicitatiebrieven te voegen. Daar waar ik nog heb geleerd dat je de sollicitatiebrief alsmede het CV eenvoudig, zakelijk en simpel moest houden, je de aanspreektitel weledelgestrenge nog net niet gebruikte in de met de hand geschreven brief, getypte brieven werden rücksichtslos in de prullenmand geworpen, moet het nu een soort van hip en leuk, en bovenal met en via de computer.

Er moet een foto bij en ik heb sites gezien waarop je een hele layout hebt met kleurtjes, lettertypes en al voor het CV. Ik heb eerst maar eens even alle data opgezocht wanneer ik wat heb gedaan, en een kladje gemaakt met wat ik denk dat goed is om dat naar een lieve ter zake kundige vriendin te sturen die er naar zal kijken. Vanuit Amerika (waar anders) is het jezelf promoten door middel van het opsommen van je kwaliteiten, en dat in je CV te vermelden gekomen. De deugdzame bescheidenheid die ons destijds op het hart werd gedrukt is volledig verdwenen.

Nou ja, de oude hond zal dus wat nieuwe trucjes moeten leren. Het CV maar eerst, sollicitatiebrieven is stap twee, en ik vermoed dat het UWV daar ook een rol in zal gaan spelen d.m.v. een cursus of training daar over. We zullen zien, aankomende donderdag komt er om half 8 's morgens (!) iemand van het UWV ons ontslagenen het e.e.a. uitleggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten