maandag 28 januari 2019

Toen was geluk ... #27

Zij de me kennen weten dat paars mijn favoriete kleur is met op een goede tweede plaats oranje. Maar rond Koningsdag of als er onverhoopt weer eens een WK, EK of weet ik wat voor K losbarst en bepaalde groeperingen en bloc oranje kunststof versieringen in en rondom hun woning aanbrengen (hallo plastic soep), en zich in oranje outfits hullen, blijven mijn oranje shirtjes, overhemden en zelfs boxertjes in de kast totdat de gekte weer is overgewaaid, dan kunnen ze voor mijn gevoel weer, want ik blijf het, ondanks de tijdelijke overkill, een mooie vrolijke kleur vinden.

Nee dan de jaren zeventig, toen was oranje een modekleur voor het interieur. Ik kan me nog herinneren dat mijn kamertje thuis toen oranje vitrage had en, jawel, paarse overgordijnen met daarnaast een oranje sprei op het bed. Maar de kleur oranje was in die tijd ook terug te vinden in meubels en keukengerei. Het alom bekende Brabantia had een hele lijn van oranje producten in hun assortiment van keukenbenodigdheden, van pedaalemmers en pannen tot broodtrommels en schoenpoetsdozen. Je kunt eigenlijk stellen dat als er iets in oranje kon, het in oranje verkrijgbaar was. Those were the days.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten