woensdag 2 juni 2021

Gedoe

Het leek maandagavond wel of het tapijt bij de ingang van mijn slaapkamer een beetje nattig aanvoelde toen ik er barrevoets over liep maar ik hield het voor een idee-fixe. Maar 's ochtends bij het opstaan voelde het weer zo. Nadere inspectie (tapijt loshalen) liet zien dat er daadwerkelijk een grote vochtplek was ontstaan en ook aan de andere kant van de ingang in het gangetje was er eveneens een vochtplek. Ik hoefde niet lang na te denken waar dat vandaan kwam, de badkamer die er naast gesitueerd is.

Nee, ik raak niet in paniek of iets dergelijks ik zet zulks meteen door naar de bewonersconsulent en wacht wat komen gaat. De badkamer is, ik geloof, zeventien jaar geleden gerenoveerd en vanaf het begin zijn er bewoners geweest die veel ellende hebben ervaren. Ik behoorde daar niet toe, alles functioneerde naar behoren, kortom geen klagen. Vorig jaar weet ik nog dat bij de leeggekomen woning naast me de badkamer opnieuw werd gerenoveerd voor de nieuwe bewoners. Omdat het godsgruwelijk warm was heb ik de heren loodgieters, of hoe noem je mensen die badkamers plaatsen vanaf nul, ijs gebracht en raakte met ze aan de praat. Geen goed woord hadden ze over voor de wijze waarop de badkamer bij de laatste renovatie was opgeleverd. Nogmaals, ik had geen klachten, dus ik hoorde het aan en de technische termen en weetjes gingen over mijn hoofd. Ik weet wel dat áls er een woning leeg komt meteen de keuken en badkamer en ik denk ook het toilet worden gerenoveerd. 

Ik voel de bui dus al hangen. Het lijkt erop, zoals ik het zie, dat vanonder de badkamervloer het vocht/water een weg zoekt naar buiten via gangetje en slaapkamer. Niet aan de douchekant trouwens, maar juist aan de andere kant. Ik ben dus bang dat er iets heel grootschaligs staat te gebeuren, iets met vloer er uit hakken en als ze dan toch bezig zijn de badkamer maar helemaal naar 2021 halen. Het resultaat zal mooi zijn, maar de weg er naar toe. Gedoe! Dat is niet in twee uur gedaan, zeg maar, daar gaan gerust dagen overheen. Dagen dat ik niet kan douchen en de wasmachine niet kan gebruiken. Wasmachine? Hoe krijg ik die de badkamer uit? 

Nou ja, adem in adem uit. Laat ik eerst maar even wachten op de actie van de bewonersconsulent die ik wel tot enige spoed heb gemaand, lekkage, want dat is dit, is niet iets wat je op z'n beloop moet laten. En dan neem ik het wel zoals het komt. Ik hou u vanzelfsprekend op de hoogte. 

U ziet het....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten