vrijdag 4 juni 2021

Herinnert U zich deze nog? #176


 THE BRAT
"CHALK DUST-THE UMPIRE STRIKES BACK"
1982
Aantal weken: 8
Hoogste positie: 3

Als de video niet te zien is, klik hier.

Een tijdje terug plaatste vriend Steven het clipje 'Chalk Dust-The Umpire Strikes Back van The Brat op Facebook en ik dacht: oh, leuk, ik zal even mijn blogje wat ik daar ooit over geschreven heb er onder plaatsen. Ik bleek dat blogje dus helemaal niet geschreven te hebben! Met een pistool tegen mijn hoofd zou ik verklaard hebben van wel. Ter mijn verdediging: ik heb ruim 3700 blogs geschreven, dus er wil nog wel eens iets in de nevelen van de tijd blijven hangen. Zo zie ik ook titels van blogs voorbij komen waarvan ik geen idee meer heb. Maar goed, hier dus alsnog een blogje over deze noveltyhit waarmee tennislegende John McEnroe op de hak werd genomen.

John was bekend om zijn woedeaanvallen op het tennisveld, reden voor de Britse comedians Kaplan Kaye en Roger Kitter om onder pseudoniem The Brat dat eens lekker vet aan te zetten in een nummer wat een conversatie is tussen de umpire (Kaplan) en John (Roger) op een synthesizerbeat. De repetitieve zin in het nummer: 'The ball's in, everyone can see that the ball's in!' was iets wat John daadwerkelijk uitriep tijdens de wedstrijden. Ook zijn laatste woorden; 'I was talking to myself', mompelde de echte John als excuus als de umpire hem terecht wees vanwege zijn beledigingen. Het spreekt voor zich dat The Brat een eenmalige gelegenheidssamenwerking was. 

Velen van u zullen Roger Kitter nog herinneren in zijn rol van Captain Alberto Bertorelli in seizoen 7 van de comedy '''Allo 'Allo!". Een rol die hij overnam van Gavin Richards. Roger is in 2015 op 65 jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker overleden. 

Roger als Captain Bertorelli.  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten