dinsdag 10 maart 2020

Toen was geluk... #52

Voordat er zo rond 1987 de afzichtelijke bedrijfsuniformen werden ingevoerd bij V&D, waar ik toen werkte, mochten we onze eigen kleding aan, waar wel wat restricties aan verbonden waren. Geen spijkerbroeken, geen sportschoenen en er moest een das om. Begin jaren tachtig waren opeens leren stropdasjes in zwang, dus naast allerhande stoffen stropdassen had ik ook leren stropdasjes in verschillende kleuren. Zoals op de foto's te zien is in rood, zwart, roze en grijs. Maar ik kan me ook een witte herinneren en ik geloof ook een kobalt blauwe. Dit alles om volgens de voorschriften op het werk te kunnen verschijnen. 

In die tijd droeg men die leren stropdasjes trouwens ook gewoon in de vrije tijd. Sokken waren destijds altijd wit zoals op foto drie is te zien. Afschuwelijk, maar in die dagen liep je voor gek als je geen witte sokken aan had. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten