zaterdag 28 augustus 2021

Geduld

Het heeft waarschijnlijk ook in uw agenda gestaan dat gisteren de muren en de plafonds onder handen zouden worden genomen. En even na negenen stond de man die dat ging doen voor de deur. Hij begon boven bij de slaapkamermuur en de muurtjes van het gangetje. Na enige tijd kwam ie naar beneden voor de plafonds van gang en toilet en deelde mee: 'Ik moet volgende week nog een keer terugkomen, hoor, dit kan niet in één keer'. Vanwege het geduld dat ik opbreng in het hele lekkagedebacle verdien ik eigenlijk wel een standbeeld. Hij legde uit dat hij de slaapkamer muur een isolerende laag gaat meegeven en dat de structuurmuurtjes in het gangetje niet in één keer glad zijn. Gelukkig heb ik volgende week nog vakantie, hij zou me nog informeren wanneer ie precies kwam. De week erna komt de vloerbedekking, dus alles valt precies op z'n plek. Om met Hannibal Smith te spreken: I love it when a plan comes together. 

Hij begon aan de plafonnetjes en vroeg of het goed was als ie even een boterhammetje ging eten. Het was pas elf uur, maar de eetcyclus van de bouwvakker is heel anders dan die van ons onhandige mensen. Toen ie weg was heb ik es even gekeken wat ie had gedaan en het was prima, enkel zag ik dat ie het gat in het plafond van het toilet had dicht gemaakt en een lekkageplek op het plafond in de gang had aangesmeerd. Ik vroeg me af of hij zou weten dat ik verwacht dat ie de plafonnetjes ook gaat witten. Toen ie weer terug was vroeg ik het hem, maar me bleken op dezelfde pagina te zitten. Het witten kwam ook volgende week omdat dat wat ie nu had gedaan moest drogen. 

Dus, ergens volgende week deel twee van het herstellen van de schade: isolerende laag aanbrengen op de slaapkamermuur, muurtjes in het gangetje glad maken, en plafonnetjes in gang en toilet witten. Inmiddels ruim drie maanden verder na het melden van de lekkage. ik zei het u al, een standbeeld. 

Het gat is in ieder geval al dicht gemaakt. 

De slaapkamermuur is weer glad. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten