maandag 16 augustus 2021

Weekendje weg

'Laten we een weekendje weg gaan' stelde vriendin Talitha een tijdje terug voor. Ze had ook al een idee waarheen: Middelburg. Zij was er vorig jaar een dagje geweest en het smaakte naar meer, ik kende de stad niet, dus stemde ermee in. Er werd meteen naar accommodaties gekeken en we waren er snel uit, het werd een hotel net buiten het centrum. Als weekend kozen we voor 13 t/m 15 augustus, omdat ik dacht dat ik daarna vakantie had, dat bleek een week later te zijn, dus zag ik het als een soort preview-vakantie.

De week voor vertrek hou ik dan met meer dan de doorgaans gemiddelde interesse de weersvoorspellingen in de gaten, zeker omdat Talitha en ik de laatste tijd met geplande picknicks niet heel veel succes hebben gehad qua weer, zodat we de picknicks binnen moesten houden. Het zou zonnig zijn met wat bewolking met op zondag kans op regen. Wat al op de planning stond was een rondvaart, waar ze de vorige keer zo van had genoten en ik had ontdekt dat er een chocolademuseum in de stad was gevestigd, en daar kunnen we dan niet omheen, u begrijpt: chocolade! 

Donderdagavond had ik alles al klaargelegd wat ik mee wilde nemen om het vrijdagavond, de avond van vertrek, na mijn werk zo in het valies te doen. Talitha was al gearriveerd en ze had stoommaaltijden meegebracht. Na het eten heb ik me opgefrist en zijn we de reis naar Middelburg aangevangen. Het hotel was keurig en schoon, we werden er vriendelijk ontvangen en zijn meteen naar de stad gegaan, alwaar we op het centrale plein een geweldig leuk terras zagen waar we proostend op een fijn weekend heerlijk hebben gezeten, lekker bijkletsen en naar mensen kijken onder het genot van een wijntje en een snackje. 

We hebben nog even gewandeld om te zien waar het chocolademuseum was en kwamen langs een leuk etablissement met een uitnodigende kaart, we staken ons hoofd om de deur om te vragen of we voor zaterdagavond konden reserveren. Met een enigszins verbaasde blik met een zweem van hoon daar doorheen werd ons medegedeeld dat het al helemaal vol zat. Eenmaal weer terug in het hotel zei Talitha dat ze wel even zou googelen en bij een ander aanlokkelijk restaurant zou reserveren. De andere dag hoorde ik dat ze er anderhalf uur aan besteed had, omdat alles vol zat. Daar hadden we niet aan gedacht om dat van te voren al te regelen, maar de uiteindelijke keuze bleek een schot in de roos. 

Daarover later meer, mede door de wijntjes heb ik de eerste nacht heerlijk geslapen en was volledig uitgerust en ontspannen aan het ontbijt de andere dag, welke in ieder geval qua weer veel goeds beloofde, blauwe lucht en zon, niks geen wolken!


Oude Stadhuis.

Geweldig mooie geveltjes.


  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten