vrijdag 20 augustus 2021

Painter man

'Zal ie nou nog met een half gestoffeerde slaapkamer zitten met een kale muur waar vocht in is getrokken en een gang zonder vloerbedekking met eveneens zo'n muur, een gat in het toiletplafond en lekkageschade in de gang beneden?' is de vraag die op ieders lippen ligt. En ja, zo zit ik er nog steeds bij. De badkamer is dan wel in orde gemaakt, maar vanwege de vochtige muren kon er nog niets gedaan worden aan de rest van de gevolgen van de lekkage

Ik was van plan volgende week zelf weer eens aan de bel te gaan trekken, maar afgelopen woensdag werd ik plots gebeld door de man die dit allemaal gaat repareren. Hij wilde vandaag komen. Ik zei dat dat kon als ie er voor acht uur zou zijn, want ik mag vandaag werken. De stilte en een wat aarzelend 'eeeh' aan de andere kant van de lijn gaf heel duidelijk aan dat dat een probleem was. Nou ben ik niemand als ik niet meedenkend en -verend ben, dus zei ik er achteraan dat ik de volgende week vrij was. 'Dan kom ik volgende week vrijdag' zei de muren- en plafondman toen heel monter. Ja, ik weet dat is weer een week later, maar dan kunnen de muren nog een weekje extra drogen. Mij is door een vriend verteld dat tocht het droogproces versneld, dus dat doe ik nu al zo'n week of twee. Ik vroeg hoe laat hij er dan zou zijn en het antwoord was: negen uur. Acht uur is dus te vroeg voor hem, maar negen uur niet. Prima, ik oordeel niet. 

Voorts vertelde ik hem van mijn onderhoud met de aannemer over de extra glad te maken muurtjes in het gangetje boven, daar was hij inmiddels over ingelicht, die staan dus ook op het lijstje. Zoals ik steeds al opmerkte: alles komt uiteindelijk weer goed. Ik heb meteen voor behang gekeken, en aankomende dinsdag zal ik naar de behangzaak gaan om het uitgezochte behang te gaan aanschaffen. Meteen zal ik, tegen beter weten in, vragen of het behang van de slaapkamer nog leverbaar is. Eén muur daarvan moet na de behandeling van de muren- en plafondman weer opnieuw worden behangen en ik heb nog wel behang daarvan, maar het zal mooier zijn als het van hele rollen komt, en is het niet meer leverbaar moeten we roeien met de riemen die er zijn. Lieve vrienden hebben aangeboden om de behangklus te klaren, want ik kan dat niet zelf. 

Alles is mooi op tijd voor de vloerbedekking die op 8 september zal worden gelegd en pas dan, na ruim drie maanden is het hele lekkagedebacle tot een einde gekomen. O ja, dezelfde woensdag was mij een enquête gemaild over hoe ik de aanpak van de woningbouw vond in zake de door mij gemelde lekkage. Hoe tevreden was ik? En kon ik dat ook toelichten? Laten we zegen dat het een mooi stukje proza is geworden met als rode draad de belachelijke tijd van twee maanden tussen het melden van de lekkage en de daadwerkelijke actie daarop met als gevolg veel meer schade. De enquête was, zult u begrijpen, voor de woningbouw om van te leren en daar waar nodig te verbeteren. Ik maak me daar verder geen illusies over. 


Dit behang heb ik op het oog voor het gangetje. 

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten