donderdag 30 september 2021

Airfryer

Weet u het nog? In mei van dit jaar had ik mezelf ook eens in de de vaart der volkeren laten opstuwen en een heteluchtfriteuse aangeschaft, die bij inschakeling de aardlekschakelaar bijkans deed exploderen. Er bleek sluiting in het apparaat. De webwinkel waar ie gekocht was deed niet moeilijk en ik kreeg het aankoopbedrag terug want ze konden geen andere leveren. Hij staat nog steeds onder in de gangkast, maar het ding moet weg, want wat heb je aan een apparaat die kortsluiting veroorzaakt? Maar het voelt heel tegennatuurlijk om een spiksplinternieuwe heteluchtfriteuse in de afvalcontainer te werpen. Toch zal het gaan gebeuren want er is dan uiteindelijk vervanging gekomen.

Afgelopen zondag was ik bij vriendin Talitha en ze had een nieuwe Airfryer waarin ze kaasbitterballen maakte. "Ach ja, ik wil ook nog steeds een Airfryer" zei ik zo langs mijn neus weg. Talitha ziet het dan als een persoonlijke missie dat het ook gaat gebeuren, in die zin dat ze linkjes gaat doorsturen en ik weer warm wordt gemaakt om daadwerkelijk tot een bestelling over te gaan. Die van haar zag er wel top uit en de kaasbitterballen waren overheerlijk. Het werd dus dezelfde Airfryer die zij heeft en geen heteluchtfriteuse. "Dat is hetzelfde", zult u zeggen. Ja, een Airfryer is een heteluchtfriteuse, maar nadat de uitvinder ervan, de Almeerder Fred van der Weij, zijn uitvinding aan Philips aanbood heeft die een exclusieve licentie op het octrooi genomen. En is Airfryer de merknaam van Philips die er als eerste mee kwam. Anderen moeten het bij heteluchtfriteuse of andere merknamen houden. En vanwege mijn ervaring met een van het origineel van Philips afgeleide besloot ik om deze keer voor the real thing te gaan. 

Gisteren is ie gearriveerd. Ik heb 'm nog niet gebruikt, wel een zakje bitterballen gekocht om het van de week eens te proberen. Met de eerdere ervaring gaat dat best een spannend moment worden. En de mogelijkheden van zo'n Airfryer blijken eindeloos, naast frites en snacks kan er ook groente in gemaakt worden, zelfs ook broodjes, vlees en nog veel meer. Sterker nog er is een app in het leven geroepen (het zal es niet) NutriU, waar meer dan 500 recepten opstaan die te maken zijn met de Airfryer. Als ik een nieuwe telefoon heb zal ik het erop installeren. What will they think of next?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten