dinsdag 14 september 2021

Toen was geluk... #93

Onderstaande foto was in 1972, ik meen ook in verschillende varianten, te zien in tijdschriften. Ik kan me zo voorstellen dat het reclame van een opticien was, Brilmij of zo. Als ik het zo met de ogen van nu bekijk is die van 1964 beter dan die van 1972. Wat een enorme brillen waren dat zeg. Ik kan me herinneren dat mijn ouders in de jaren zeventig ook van die grote brillen hadden, hoornen monturen met echt glas erin, dat moet heel zwaar zijn geweest. Later werden de monturen lichtgewicht, soms bijna onzichtbaar en het glas vervangen voor lichtere varianten. Mijn moeders eerste bril was trouwens ook een vlindermodel net als die van 1964.

In 1973 kwamen de eerste zachte contactlenzen op de markt, die je permanent kon dragen. Die werden een paar jaar later weer opgevolgd door zuurstofdoorlatende harde lenzen.

Zelf heb ik (nog) geen bril nodig, dat wil zeggen, de hele dag. Ik heb wel een leesbrillen. Brillen ja, één bij de computer, één op het nachtkastje en één in mijn tas. Ik heb wel al besloten dat mochten mijn ogen vragen om versterking ik niet ga lopen kutten met lenzen, dat is niks voor mij dat gepriegel in m'n ogen. Gewoon een bril, of nou ja, gewoon, mij lijkt een leuk jaren zestig retro-exemplaar wel wat. Het moet wel iets toevoegen aan de algehele appearance, maar die brug neem ik wel als het zover is. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten