dinsdag 27 december 2022

Hotel New York

Vorig jaar hadden Talitha en ik besloten om met kerst bij Hotel New York te gaan dineren. Maar u weet het vast nog wel, toen werd er kort voor kerst een lockdown afgekondigd en kon het niet doorgaan. Voor Hotel New York erger dan voor ons, wij maken er dan toch wel wat van, dat kunnen wij.

Dit jaar in de herkansing en vrienden Rick en Chris haakten aan. Al ergens in oktober toen Rick bij mij kwam eten besloten we om het maar meteen te reserveren. Keurig een bevestiging ontvangen en klaar. Maar toch toen het zo december werd voelde ik wat onrust. Ik had namelijk nog wel een herinnering aan de bevestiging verwacht, of een vooruitbetaling, wat vorig jaar expliciet werd vermeld. Maar niets van dit alles. Als u mijn blogje van gisteren heeft gelezen, zult u begrijpen dat ik het vorige week niet langer uithield en even contact heb gezocht met Hotel New York. Ik zag ons al, als Maria en Jozef voor ons, bij de deur staan en dat ons medegedeeld zou worden dat er geen plaats was voor ons in de herberg. Maar de reservering stond en één dag voor het daadwerkelijke diner kreeg ik alsnog een herinnering eraan.

We hadden bij Rick en Chris afgesproken om een wijntje te drinken en even wat bij te kletsen. We hadden allemaal wel wat leuks te melden, dus de stemming zat er meteen goed in. Rick had geregeld dat we met de watertaxi naar Hotel New York zouden gaan. Heel sfeervol zo met Kerst. Aangekomen bij het hotel kwamen we in een sfeervol ingerichte ruimte waar live muziek te horen was. We kregen een uitstekende plaats aangewezen, net even iets hoger dan de rest zodat we een mooi overzicht hadden. Een uiterst vriendelijk meisje serveerde ons het zes gangen menu van heerlijke kleine maar verfijnde gerechten. 

We hebben genoten van het diner, de wijn en elkaar. Heel fijn zo ontspannen kerst te vieren met lieve vrienden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten