donderdag 22 december 2022

Mening

Het Metro-krantje weet u het nog? Het was van 1999 tot 2020 gratis mee te nemen van NS- en metrostations. Ik reisde tot 2016 elke dag met de metro van en naar mijn werk en vond het een fijn krantje om te lezen. Er veranderde veel in de loop van het bestaan. In de hoogtijjaren met de hoogste oplages 2006 t/m 2014 was ik 'medewerker' van Metro.

Nou ja, medewerker is een groot woord, maar in die periode was ik een onderdeel van het meningenpanel. Daar had ik me voor opgegeven. Iedere dag kreeg ik een stelling voorgelegd die ik dan kort en spitsvondig van commentaar voorzag. De andere dag kon ik zien of mijn mening door de reactie was uitverkozen om gepubliceerd te worden. Het was erg leuk om te doen. Soms stond ik er een paar dagen achtereen per week in en dan weer één of twee keer per week. Op een gegeven moment was er weer een verandering geweest en was er geen ruimte meer voor in de krant. Metro is nog steeds online actief met, zo zag ik, ook weer een meningenpanel, maar nu zijn het echt deskundigen op het gebied van de stelling met ook meer tekst dan de paar regels die ik mocht insturen. 

Ik heb ze, denk ik, allemaal nog. Ik heb ze verzameld en ook mijn collega Marijke uit die tijd hield het voor me in de gaten mocht ik het gemist hebben. Ik heb ze voor dit blogje globaal even bekeken en zag dat sommige meningen ik nog steeds ben toegedaan maar ook dat voortschrijdend inzicht mij niet vreemd is en ik in de loop van de tijd ook anders en wat genuanceerder over zaken ben gaan nadenken. Gelukkig maar, niets is erger dan een halsstarrige oude man. 

Zoals u ziet is de lay-out van het rubriekje ook enige malen aangepast. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten