donderdag 15 december 2022

Toen was geluk... #127

Ineens kwam onderstaande foto voorbij en er ging een laatje in mijn herinnering open. Mosterd in een glas met een oor. Hoezo? denk ik nu. Wat heeft drinken, want dat doe je uit een glas met een oor, met mosterd te maken? Volgens mij bewaarden mensen zo'n glas wel, vaagjes herinner ik me dat ze bij ons ook in de kast stonden. Er zat ook niet een schroefdop op, maar een van plastic. Nu kun je kiezen uit vijf miljoen verschillende soorten mosterd, dat was vroeger niet zo, alleen zijn er nu niet meer van die glazen met oor, tenminste ik zie ze niet meer. Corrigeer me vooral als ik het mis heb. 

Ik heb altijd dezelfde mosterd, die van 'Mosterdmolen de Huisman' Zaanse mosterd, gewoon in een potje zonder oor met schroefdeksel die ik weer recycle in de glasbak. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten