vrijdag 13 oktober 2023

Gouden Televizier-Ring Gala

Gisteren werd ie voor de 58e keer uitgereikt, de Gouden Telvizier-Ring voor het beste programma van het jaar volgens de televisiekijkers. Allereerst was Peter Pannekoek een geweldige keus als medepresentator, even het allemaal niet zo serieus nemen en het mag ook best een beetje schuren. Ik hoop dat hij volgend jaar weer mag.

De winnaar is natuurlijk de geweldige serie 'Oogappels' wat op dit moment in z'n vijfde seizoen zit en ik heb vernomen dat er al aan een nieuw seizoen wordt gewerkt. Vanaf het eerste moment ben ik door de serie gegrepen. Het gaat over vier gezinnen met pubers die nu in seizoen vijf onderhand gaan uitvliegen. De grootouders komen ook in beeld, vaak in een beschouwende observerende rol, maar gaandeweg de seizoenen steeds meer onderdeel van de verhaallijnen.  

Omdat ik het nu al vijf seizoenen volg en de acteurs hun rollen zo goed spelen in herkenbare situaties en ik al vijf jaar bij ze 'over de vloer kom', voelt het een beetje of je bij goede bekenden langsgaat. Vanzelfsprekend heb ik op de serie gestemd om genomineerd te worden en gisteren ook mijn stem uitgebracht, maar het kon ook haast net anders dan dat 'Oogappels' als winnaar uit de bus zou komen. De serie is alom geliefd, dus de winst van de Gouden Televizier-Ring is zeer verdiend! 

De kids van 'Oogappels' die je voor je ogen ziet opgroeien. En ook ziet groeien als acteurs.
Ciraj Amalal, Vera de Vries, Susan Radder, Aiko Beemsterboer, Noah de Nooij, Juna de Leeuw, Maas Bronkhuyzen en Thor Braun. 




De cast met een heel blije bedenker en regisseur Will Koopman met De Ring. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten