maandag 23 oktober 2023

Toen was geluk... #144

Ik was ziek en zoals gebruikelijk mocht ik dan in de woonkamer op bed liggen. Mijn moeder had mij voorgespiegeld dat ze iets leuks voor me ging kopen. Toen het moment daar was kwam ze met een dienblad aan met daarop uitgestrooid opzetkaakjes. Opzetkaakjes, er zijn nu hele generaties mensen die niet weten wat dat is, want ze worden niet meer verkocht, en ik vraag me af of de kinderen van nu er net zoveel plezier aan zouden beleven als ik destijds.

Ik was dan wel ziek , maar droge kaakjes mocht ik wel en aan opzetkaakjes zat een soort spelelement verbonden. Het bestond uit kleine ronde kaakjes met een gat in het midden en verschillende dierenfiguurtjes die je er op kon zeten, hence de naam opzetkaakjes. Ach, wij waren met weinig tevreden. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten