zondag 5 november 2023

Parapluie

Hoe belangrijk een stevige paraplu is zagen we 26 oktober j.l., die oranje paraplu schijnt na het incident gewoon weer dienst te doen als waar ie voor bedoeld is: beschermen tegen regen. Een goede paraplu moet een trouwe bondgenoot zijn en tegen een stootje of een windvlaag kunnen, maar ik heb in mijn leven al zoveel paraplu's versleten die de Nederlandse stormen en windstoten niet aankonden en uiteindelijk min of meer uit elkaar gereten in de vuilnisbak zijn beland.

Nou heb ik altijd meer succes gehad met gewone paraplu's dan met die opvouwbare, die zijn extra kwetsbaar, maar die gewone zijn wel weer een ding om mee te nemen, je hebt dan echt iets bij je wat je in je hand moet houden, terwijl zo'n opvouwbare in je tas kan. Ik had tot voor kort een hele mooie paarse en ik heb vanzelfsprekend een regenboog paraplu. Een opvouwbare had ik de moed maar voor opgegeven, nadat het 68e exemplaar door de wind verzwolgen werd. Van de week vond ook mijn paarse paraplu zijn eind in een vuilcontainer onderweg toen ie niet meer dicht wou en de baleinen een eigen leven gingen leiden, maar ik heb er wel jaren plezier van gehad.

Eerder was ik bij Talitha en toen ik weer naar huis ging regende het en ik had geen paraplu bij me. Ik mocht haar opvouwbare paraplu lenen. Dat was een ervaring en openbaring tegelijk. Wat was mijn leven tot op dat moment volslagen zinloos geweest op paraplugebied. Dit was de Rolls Royce onder de paraplu's, meer een parapluie. De Beefree automatische stormparaplu. Ik heb er even over nagedacht, want hij is wel aan de prijs, maar als ik optel wat ik in al die jaren aan paraplu's heb uitgegeven is het een bagatel. Dus besloot ik mijzelve te verwennen met net zo'n parapluie. Afgelopen vrijdag werd ie bezorgd. Laat regen, storm of een vervelende politicus nu maar komen, mijn parapluie kan alles aan! Hij is namelijk ook iets zwaarder, dus steviger, dan een paraplu doorgaans is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten