vrijdag 28 september 2018

Lieg niet tegen me


                                           "Don't Lie To Me" - Barbra Streisand

Daar waar anderen opgewonden raken als er een nieuw album uitkomt van Beyoncé Knowles of haar zus Solange, waar destijds zendtijd voor werd ingeruimd bij 'De Wereld Draait Door' omdat wat zij te zeggen had wel heel bijzonder was, maakte mijn hart een vreugdesprongetje toen ik vernam dat op 2 november het nieuwe album, "Walls", van Barbra Streisand zal verschijnen. Haar inmiddels 36e studioalbum. Barbra zegt zelf dat het album 'weergeeft wat zich de laatste tijd in haar hoofd afspeelt'. En iedereen die haar een beetje volgt weet dat ze sociaal bewogen is en een groot tegenstander van Donald Trump. Dat komt tot uiting, zonder zijn naam te noemen, op de single die vooruit loopt op het album en gisteren is uitgekomen "Don't Lie To Me". Excerpts van de tekst:

"You can build towers of bronze and gold"
"All that we build has come undone"
"How do you win if we all lose?"
"You change the facts to justify"
"Your lips move but your words get in the way"
"Can't you see we're crying?"
"Where's the new horizon?"
"How do you sleep?"





Geen opmerkingen:

Een reactie posten