maandag 4 maart 2019

In Memoriam: Katherine Helmond

Wat heb ik van haar genoten als Mona in de serie "Who's The Boss" en later als Lois in "Everybody Loves Raymond", Katherine Helmond. Haar carrière begon in 1955 in het theater en ze maakte haar debuut op tv in 1962. Grote bekendheid kreeg ze voor haar rol in de comedy serie "Soap", die van 1978 t/m 1981 heeft gelopen. Helaas heb ik dat nooit gezien, hoogstens hier en daar een losse aflevering.  Ze heeft ook in meer dan twintig speelfilms gespeeld, maar altijd in ondersteunende rollen. Haar laatste rol speelde ze in 2018 in de film "Frank And Ava".

Sinds 1962 was ze getrouwd met David Christian. Vorige week is bekend geworden dat ze op 23 februari j.l. is overleden aan de gevolgen van Alzheimer. Katherine is 89 jaar geworden.

*Terwijl ik dit stukje schreef, had ik mijn muziek op random staan, en uit 59.787 nummers kwam de begintune van "Soap" voorbij. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten