dinsdag 26 maart 2019

Toen was geluk ... #31

De jaren tachtig, het warenhuis dat net zo bij Nederland hoorde als molens en klompen, toen nog voluit Vroom en Dreesmann geheten, had in die tijd nog een supermarkt. En daar kon je op de zuivelafdeling in het vriesvak een ijstraktatie vinden waar ik nu soms nog wel eens een enorm verlangen naar kan hebben. Ik heb geen idee meer hoe de naam ervan was of uit welke fabriek het kwam, maar onlangs ging het luikje weer open toen ik op het wereld wijde web op de Britse variant ervan stuitte. Ook dat artikel was met veel 'weet je nog's' geschreven. Ik maakte daaruit op dat het ook daar niet meer verkrijgbaar is, maar er waren wel foto's van.

Het was een rol vanille-ijs omwikkeld door cake met een laagje jam. Het klinkt zo eenvoudig en weinig opwindend, maar in mijn herinnering wordt het natuurlijk steeds lekkerder omdat het er niet meer is. Zijn er nog meer mensen die het zich kunnen herinneren en hoe het in Nederland werd genoemd? In Groot BrittanniĆ« heette het Arctic Roll. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten