maandag 20 januari 2020

In liefdevolle herinnering: Elsa Lioni

Van de week moest ik ineens zonder enige aanleiding denken aan Elsa Lioni, en ik vroeg me meteen af zijn er nog mensen die zich haar weten te herinneren? Ik ken haar als actrice die in verschillende jeugdprogramma's in de jaren zeventig heeft gespeeld, w.o. 'TiTa Tovenaar', 'Pipo De Clown' en 'Pommetje Horlepiep'. Daarnaast heeft ze ook in diverse speelfilms gespeeld, maar ze was van origine een (opera)zangeres.

Dat laatste wist ik dan weer niet. Voor de oorlog zong ze bij The Ramblers, daarna volgde ze een conservatoriumopleiding en is vervolgens bij De Nederlandse Operastichting gaan werken waar ze dertien jaar lang diverse rollen heeft gezongen. Ook heeft ze toneelrollen vertolkt en in musicals opgetreden, w.o. 'De Man Van La Mancha'. 

Elsa is op 4 juni 1983 overleden op 68 jarige leeftijd. Ik meen me te herinneren dat een val van de trap haar fataal is geworden.


Elsa in 'Pommetje Horlepiep'

Elsa met Eric Beekes met wie ze in 1979 het programma 'Kolder & Keuvel' maakte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten