woensdag 8 januari 2020

Toen was geluk... #47

Misschien vreemd om er hartje winter aan te denken, maar plots schoten mij die stoelen in gedachten die vroeger op terrassen stonden van zogenaamde 'uitspanningen'. Een heerlijk archaïsch woord wat mijn vader vroeger bezigde: "Dan gaan we een stukje fietsen, en daarna even wat drinken bij die uitspanning", was een heel gewone zin tijdens vakanties.

Uitspanning

Café-restaurant buiten de stad, vaak met terras en speeltuin

Maar het gaat dus om de stoelen die daar stonden. Ik vond het 'springtouwstoelen' die in mijn herinnering voornamelijk in Nijntje-kleuren voorkwamen. Maar enig speurwerk leerde me dat het 'spaghetti-stoelen' dan wel 'Scoubidou-stoelen' waren, en er meer kleurschakeringen bestonden dan enkel blauw, rood en geel. Ook in mijn herinnering, dat overal waar een uitspanning was, ook altijd die stoelen stonden. Maar het geheugen is er bekend om dat het wel eens trucjes uithaalt, dus wie weet is het mijn voorliefde voor kleuren die dat graag wil geloven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten