zaterdag 9 oktober 2021

Party like it's 1969

Na het vinden van de twee ontbrekende diepe borden van het Petrus Regout pastelservies in Middelburg, kreeg ik hernieuwde zin om de zoekactie naar de moeilijk verkrijgbare dinerborden te gaan opstarten. Het juiste moment, ook al weet je dat nooit van te voren, blijkt hierin de crux. Waar ik eerder niets kon vinden, stuitte ik nu via Marktplaats op een verkoper die meteen meldde dat ze de groene en gele zeker had maar dat ze binnenkort een zending van het één en ander verwachtte.

En na enige tijd bleek ze vijf van de zes kleuren te hebben! Geloof me dat is een unicum, hoor, dat zei de verkoper zelf ook. Gisteren werden ze bezorgd en ik voel me de koning te rijk met ontbijtbordjes, diepe borden en nu op één kleur na de dinerborden compleet te hebben! Al dan niet kaarsverlichte diners worden nu feestjes als was het 1969. Welke kleur ik nog mis wilt u weten zodat u in de lokale kringloopwinkels en aanverwanten een blik kan werpen? De blauwe. Roze, oker, geel, grijs en groen zijn nu in mijn bezit, maar de blauwe zou mijn leven nog meer waard maken om geleefd te worden. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten