donderdag 29 april 2021

Ik heb je lippen nooit geproefd

Van de week kwam het lied 'Ik Heb Je Lippen Nooit Geproefd', gezongen door Conny Vandenbos en geschreven door Robert Long ineens voorbij toen mijn muziekbibliotheek op random stond. Een heerlijk nummer over de vriendschap tussen een vrouw en een gaysuele man. 

Ik heb al eens eerder geschreven dat je als gaysuele man moet waken voor De Faghag. Een Faghag is een vrouw die haar hele bestaan ontleent aan haar vriendschap met één of meerdere homo's. Wantrouw als man met artistieke neigingen vrouwen die geen vriendinnen hebben en zich enkel ophouden in gaysuele kringen. Je bent in veel gevallen een soort accessoire waar zij haar 'wereldse kijk op het leven' mee wil illustreren en zij kirt met enige regelmaat: ''Jullie zijn allemaal zo leuk". Geloof me dat is zeker niet zo, ik sowieso al niet, vandaar dat ik nooit faghags heb gehad, ik herken ze van mijlenver en ben er vrij allergisch voor, dus kapte ik het af voordat ze voet tussen de deur kregen. Ik heb vrienden en ook verloofdes gekend die zich wel zo'n vrouw lieten aanleunen met als moeder aller faghags ene Katie, wiens doel in het leven was ooit een 'homo te bekeren'. Ik heb haar eens toegefluisterd dat het haar andersom beter zou lukken. Ziet u, ik ben helemaal niet zo leuk. En toch is mijn leven nu en in het verleden verrijkt met hele leuke, toffe, gezellige, vriendinnen, zo één als Conny in haar lied. Ik heb Conny niet persoonlijk gekend, maar zij was vast en zeker geen faghag. 

Ik Heb Je Lippen Nooit Geproefd

Ik heb je lippen nooit geproefd
Jij hebt me zo vaak vastgehouwen
Op momenten van vertrouwen
Ogenblikken van verdriet
Als de moed me soms verliet
Als ik bang was of bedroefd
Maar mijn lichaam wou je niet
En ik wilde nooit het jouwe
Omdat dat bij ons niet hoeft
Daarvoor hebben we een ander allebei
Ik heb je lippen nooit geproefd
Maar mijn allerbeste maatje dat ben jij

Oh, we praten over liefde, over vriendschap, houden van
Alles waar je meestal niet over kunt praten met een man
Jij bent ook een man, maar een waar ik me altijd bij ontspan
Juist omdat we uren kunnen ouwehoeren
Zonder dat je naar mijn tieten zit te loeren
Want ik weet, daar heb je geen interesse in
Je bent mijn broer, je bent mijn vriend en mijn vriendin

Ik heb je lippen nooit geproefd
Als je hier bent slaap je bij mij
Dan vertellen we geheimen
En soms geef je me een kus
Als een broertje aan zijn zus
Heel relaxed, onopgeschroefd
Want mijn lichaam wil je niet
Ik verlang niet naar het jouwe
Omdat dat bij ons niet hoeft
Daarvoor hebben we een ander allebei
Ik heb je lippen nooit geproefd
Maar mijn allerbeste maatje dat ben jij

Mannen hebben geen idee waarom
Ik jou zo blind vertrouw
Ze zeggen schamper: 't Is een flikker
Wat weet die nou van een vrouw
Maar in wezen zijn ze diep van binnen
Strontjaloers op jou
Omdat wij de apotheek in lopen, samen
Om tampons te kopen zonder ons te schamen
Of een middagje de stad gezellig in
Je bent mijn broer, je bent mijn vriend en mijn vriendin

Ik heb je lippen nooit geproefd
Jij hebt me zo vaak vastgehouwen
Op momenten van vertrouwen
Ogenblikken van verdriet
Als de moed me soms verliet
Als ik bang was of bedroefd
Maar mijn lichaam wou je niet
En ik wilde nooit het jouwe
Omdat dat bij ons niet hoeft
Daarvoor hebben we een ander allebei
Ik heb je lippen nooit geproefd
Maar mijn allerbeste maatje dat ben jij
Ik heb je lippen nooit geproefd
Omdat dat bij ons niet hoeft

© Robert Long, Conny Vandenbos






Geen opmerkingen:

Een reactie posten