zaterdag 29 mei 2021

Appliances

Al langere tijd was ik niet meer content met mijn stofzuiger. De grote belangrijke zuigmond was al een hele poos geleden gesneuveld en met de andere zuigmonden was het maar wat behelpen. Ik was al met een schuin oog naar iets anders aan het kijken. Ik lonkte naar een robotstofzuiger, maar vrienden zeiden dat dat bij mij geen zin heeft omdat er teveel staat in een beperkte ruimte waar het ding tegenop botst, en dan twee etages met een trap, dus dat idee was snel uit mijn hoofd. 

Een elektrische steelstofzuiger zonder snoer dan, reclames over zo'n type vielen me op met louter prachtige lachende mensen die bijna zingend het apparaat ter hand nemen. Bovendien hebben vrienden zo'n stofzuiger en die zijn er heel blij mee. Toen ik merkte dat mijn stofzuiger geen goede zuigkracht meer had was de tijd gekomen om me te gaan verdiepen in de wereld van de elektrische steelstofzuigers en ben ik na het inventariseren wat voor mij belangrijk is uitgekomen bij de Philips SpeedPro Max 8000 XC8047/01. Afgelopen donderdag is ie geleverd en heb ik 'm even geprobeerd, kind, wat een zuigkracht! En heel handig en voor mij belangrijk binnen één klik is het een kleine handzame stofzuiger voor bank, stoelen en trap. U zult mij nu ook stralend en zingend het huis zien doorgaan als een soort Freddie Mercury in de clip van 'I Want To Break Free', minus de travestieoutfit. 

Het tweede apparaat wat ik sinds kort in huis heb is de heteluchtfriteuse en op dezelfde donderdag van het arriveren van de stofzuiger wilde ik de friteuse voor het eerst gebruiken. Ik had frietjes gekocht en had er helemaal zin in. Ik zette het ding aan om op te warmen en 'klik' de opwarming was voorbij, ik vond dat wel snel, maar goed, tijd om de frietjes erin te doen. Wat is ie heerlijk stil dacht ik, maar wat raar dat het lichtje uit is. Nadere inspectie bracht aan het licht dat ie uit was, sterker nog alle elektriciteit was uit, de aardlekschakelaar was uit gesprongen. Lang verhaal kort met wat proberen hier en daar, kwam ik er achter dat het de friteuse zelf was die kortsluiting maakte. Nu zijn er mensen die dan balen en de pest in hebben of zelfs in woede ontsteken, ik word er alleen maar lacherig van, want wat zijn de odds? 

Omdat vriend Remco de friteuse voor mij had besteld moest ik het bedrijf iBood waar de friteuse was gekocht bij het melden van de klacht eerst even uitleggen hoe de aankoop was verlopen eer ik kon overgaan op de uiteenzetting van de klacht. Direct de dag erna kreeg ik van Vincent, de supervisor van iBood customer service, al antwoord. De garantieafdeling had aangegeven dat dit euvel niet te repareren is. Hij wilde een nieuwe naleveren, maar ze zijn er niet meer, dus nu krijg ik het volledige aankoopbedrag terug. Dat is nog eens klantvriendelijk van iBood.  

Ik zal in de nabije toekomst heus wel een andere heteluchtfriteuse aanschaffen, maar het heeft geen echte haast. Ik heb ruim vijftig jaar zonder gekund, daar kunnen die paar weken/maanden ook nog wel bij. 

🎶I want to break free🎶



Geen opmerkingen:

Een reactie posten