De Britse Nick Kamen werd in 1985 wereldberoemd toen hij verscheen in de reclame van Levi's. De spijkerbroeken hadden en imagoprobleem. Halverwege de jaren tachtig waren de jaren vijftig en zestig hip. Men bedacht om de spijkerbroeken met nostalgie te associëren. En zo zagen we Nick als een soort jonge Elvis Presley een wasserette binnenlopen zich, onder toeziend oog van de aanwezige dames, tot op zijn boxer ontkleden en de rest in de wasmachine stoppen. Onderwijl hoorden we het nummer "I Heard It Through The Grapevine" van Marvin Gaye (voor de reclame door een andere zanger ingezongen).
De nummer van Marvin uit 1966 werd opnieuw uitgebracht en een hit en ook de spijkerbroekenverkoop ging door het plafond. Madonna zocht contact met Nick en gaf hem een nummer wat ze voor haar eigen album had geschreven, maar dat er toch niet was opgekomen, "Each Time You Break My Heart". Nick scoorde er een hit mee, daarna volgde een album en nog wat singles en in 1990 scoorde hij zijn grootste succes met "I Promised Myself".
Na 1993 hield hij het voor gezien. Een remix van zijn hit uit 1990 werd in 2004 nog een bescheiden succes, maar Nick zelf verdween geheel uit beeld. 4 mei j.l. is Nick overleden, naar verluid na een langdurige ziekte. Hij is 59 jaar geworden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten