maandag 26 juli 2021

Ouders

 Als men een kind wil adopteren komt daar, terecht, een heel traject bij kijken. Het is nogal wat namelijk. Om een kleine vergelijking te maken met mensen die een huisdier nemen en na enige tijd het dier, vanwege dat het toch wel een aanslag is op je bewegingsvrijheid, weer wegdoen. Die zijn ook niet zo heel geschikt voor kinderen. Nu zijn mensen die over adoptie nadenken en zich er over inlezen en het hele traject in willen gaan over het algemeen zeer gemotiveerd. Mensen die zelf kinderen kunnen krijgen, daar worden helemaal geen eisen aan gesteld. Je ziet maar hoeveel je er bij elkaar kunt neuken, en steeds vaker zie je daar de trieste gevolgen van.

Zo heb ik berichtjes op het wereld wijde web voorbij zien komen van anti-vaccinatie ouders met kinderen die zich wel laten vaccineren. Ik zal enkele, inclusief de blijkbaar onvermijdelijke taal en stijlfouten zo hier en daar, met u delen:

'Vandaag zijn mijn oudste 2 gevaccineerd tegen al mijn 
adviezen in.....vandaag is een zwarte dag...'

'zucht ik heb ff gejankt toen ik mn jongste weg zag
rijden voor dr injectie mn oudste heeft um 8er mn
rug om gezet, die weet mijn mening dus dan maar
stiekem....'

'Heroïne in hun armen is ook vrije keuze maar te
verkiezen boven dit'

'Mensen, ik heb even advies nodig. Mijn dochter is logeren
bij een vriendin en ik heb zojuist in haar slaapkamer een
vaccinatiebewijs gevonden. Hoe moet ik hier mee om gaan?
Ik vind nog liever een positieve zwangerschapstest van een
asielzoeker dan dit. Mijn hart breekt.'

Er doemen verschillende vragen op zoals: Hoe gefaald heb je als ouder dat je kinderen dit stiekem moeten doen? Het zijn precies deze mensen die het hebben over vrijheid van vaccinatie en baas zijn over hun eigen lichaam. Maar hun kinderen dan niet? Tevens erg voor die kinderen dat hun ouders het ook gewoon even op social media delen. De stelling dat de opvoeding alleen vanuit huis moet en/of kan komen is hiermee meteen onderuit gehaald, kinderen halen hun informatie gelukkig ook elders. Dit hele wel/niet vaccineren heeft raakvlakken met het doorgeven van een geloof van huis uit, probeer daar als kind maar eens kritisch over te zijn. Zilveren lijntje is dat kinderen van ouders die bovenstaande berichtjes plaatsen toch over meer intelligentie beschikken dan hun verwekkers, waarvan sommige een drugsaddictie of ongewenste zwangerschap prefereren boven een vaccinatie tegen corona. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten