donderdag 16 april 2015

BodieBoost revisited

Weten jullie het nog, voorjaar 2013? In 20 weken was ik door het volgen van de BodieBoost eetmethode, nee het is geen dieet, 13½ kilo afgevallen en 20 cm buikomvang was als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar langzaam, zeg maar sluipend stak de suikerverslaving z'n kop weer op, eerst heel liefjes, 'die twee toegestane snoepmomenten per week kunnen er toch best drie zijn, daar kom je heus niet weer van aan , hoor'. En dat was ook zo, iedereen die het maar horen wilde vertelde ik dat mijn lichaam nu het juiste gewicht had en dat het ook zo zal blijven omdat ik zou blijven eten volgens de BodieBoost methode.

Maar op een bepaald moment had iedere dag wel snoepmomenten, en dacht ik de methode ook wel zonder het boek af te kunnen, goed er kwamen dan wel twee kilootjes bij, maar daar moest ik niet te ingewikkeld over doen, ik was geen lentekip meer, op mijn leeftijd is té slank ook geen gezicht. Horen jullie de zelfverzonnen excuses? Lang verhaal kort: er zitten nu weer 8 kilo aan en ik meet nog maar geen buikomvang op, maar de 'boxershorttest' kan niet meer met glans doorstaan worden.

Dus vanaf vandaag zoek ik mijn heil weer bij mijn eigen Betty Ford: Charlotte Willems de bedenkster van BodieBoost, de vrouw die samen met mij zo blij was vanwege het succes wat ik ermee behaalde, die deelde in mijn vreugde toen een wildvreemde mij aansprak omdat ie zag dat ik zoveel was afgevallen en wilde weten hoe, en die mij maanden later nogmaals aansprak en vertelde dat hij door deze manier van eten ook veel was afgevallen.

Ik weet zeker dat het gaat werken, dat maakt het ook niet echt moeilijk om er weer mee te beginnen, ik weet nu ook dat ik deze methode dus zal moeten blijven volhouden, en het is niet eens erg, want het is normaal en heerlijk eten, het enige is dat ik me gewoon aan die 2 snoepmomenten per week zal moeten houden. Het is zo langzamerhand wel bekend, suiker is verslavend en ik ben een gemakkelijke prooi, ik weet ook dat de eerste paar dagen het moeilijkste zijn omdat mijn lichaam, ondanks dat het verzadigd is, ook met zoet, zal vragen om zoetigheid, dat ik wat licht in mijn hoofd en trillerig word. Het is dus gewoon ordinair afkicken.
Maar het zál me (weer) lukken!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten