zaterdag 18 april 2015

Bruggen bouwen

"Building bridges" is het thema van het 60e Eurovisie Songfestival welke dit jaar gehouden wordt in Wenen op 19, 21 en 23 mei. Gisteren heb ik de CD ontvangen met de 40 deelnemende liedjes er op.
Na één keer beluisteren hebben de volgende landen enige indruk op me gemaakt: Australië, België, Cyprus, Israël, Italië, Moldavië, Montenegro en het Verenigd Koninkrijk
Dat zegt natuurlijk nog niets, ik zal op de dagen van het festival zoals ieder jaar weer een blogje maken waarbij ik bij iedere inzending wat informatie geef en mijn subjectieve mening en/of voorspelling gebaseerd op de CD en, indien mogelijk, op een live uitvoering van het lied.

Wat me na deze eerste luistersessie opvalt is dat veel inzendingen vrij bombastisch zijn en dat veel zangers en zangeressen zich zo'n vreemd singer/songwriter-achtig verwrongen stemmetje hebben aangemeten. Het zal wel hip zijn, denk ik dan, maar ik ben er niet zo weg van. Naast de hierboven genoemde landen die er voor mij meteen uitsprongen zijn de meeste van de inzendingen het luisteren wel waard met een aantal echte uitglijders naar beneden, maar goed er moeten ook landen als laatste eindigen natuurlijk. Ik heb er zin an!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten