zaterdag 17 september 2016

Assessment

Het had wel iets onwennigs en tegelijkertijd ook wel vertrouwds, ik moest mij gisterochtend gereed maken om 'aan het werk' te gaan. Het was op de dag af precies 7 maanden geleden, dat ik voor het laatst richting V&D reisde, en gisteren had ik mijn assessmentdag bij Cappuzzino, dus nog niet officieel een werkdag, ik ging eens meedraaien om te zien of het mij en hen beviel.

Ik heb geen horeca-ervaring, althans om er in te werken, mijn beleving is die van toeschouwer bij het destijds in V&D gesitueerde La Place. Wat mij daar vooral van is bij gebleven is het constant stresserige arbeidsveld vol hectiek en dat de medewerkers onderling, uitzonderingen daar gelaten, nogal schreeuwerig met elkaar omgingen en een beetje nukkig rondliepen met op de rug van hun shirt wel de boodschap 'Ik help u graag'. Ik denk als compensatie. Als bezoeker van Cappuzzino viel mij de gemoedelijke sfeer al op, en gisteren bleek die er ook te zijn nu ik er als aankomend medewerker bezig was.

Er is natuurlijk veel te leren, maar kleine stapjes, ik heb mij bekwaamd in het verwerken van het serviesgoed en de glazen in het keukentje, alles keurig gehouden en netjes weggezet. Tijdens het lunchuur was het natuurlijk heel druk, en waren de vaste krachten druk in de weer met bestellingen opnemen en gerechten maken. Toen ben ik stukjes kip gaan bakken, ik stond er toch. Dat bleek niet iedere nieuwe eventuele collega te doen, die beleven dan gewoon staan kijken hoe druk de anderen het hadden. Vervolgens werd mij ook het persen van vers sinaasappelsap toevertrouwd. Leuk om te doen. En mensen, alles bij Cappuzzino is echt vers!

Nog wat kleine andere wetenswaardigheden tot me genomen, en als het goed is, en ik heb een aan zekerheid grenzende veronderstelling dát het goed is, zal ik dinsdag aanstaande mijn eerste echte werkdag hebben. Ik heb er zin an.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten