zaterdag 24 februari 2018

Prijs

Het enige waar ik aan meedoe waarmee ik iets kan winnen is de Staatsloterij, en zo nu en dan win ik wel eens een klein bedragje (€5 tot €15). Verder doe ik aan geen enkele door winkels of bedrijven uitgeschreven prijsvragen mee, ook die vreselijke Postcodeloterij met die schreeuwerige reclames is voor mij een no go area.

Het is daarom des te verrassender dat ik zo heel terloops toch in de prijzen ben gevallen. Op Facebook zag ik van het radioprogramma "Volgspot" dat ze een week van de jaren 60 hebben, en er was een foto geplaatst van twee jonge artiesten uit die tijd met de vraag: Wie zijn dit? Iedereen met enig (nationaal) cultureel besef zag dat het Trea Dobbs en Ronnie Tober waren, dus dat antwoordde ik onder de foto. Vanzelfsprekend waren er nog veel meer mensen die dat hadden gezien en ingevuld, maar omdat ik de eerste was die had gereageerd met het goede antwoord won ik de volgspot-pen!

Hoe leuk is dat! Ik mocht mijn adres doorgeven aan de redactie van "Volgspot", en gisteren lag ie in de bus. Een mooie pen die z'n naam volgspot-pen eer aan doet, omdat er een laser in zit, een soort volgspot dus. Je zou denken dat nu het geluk aan mijn kant is ik me terstond wel op allerlei andere zaken zal gaan werpen waar iets mee te winnen valt, maar nee, ik weet me te beheersen.

Ronnie Tober en Trea Dobbs in de jaren 60. 

Mijn gewonnen volgspot-pen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten