donderdag 24 december 2020

"Grown-up Christmas List"

Het kerstliedje 'Grown-up Christmas List' is geschreven door Linda Thompson-Jenner (tekst) en David Foster (muziek). Het werd voor het eerst opgenomen door Natalie Cole in 1990, maar is daarna door meer dan honderd artiesten op hun repertoire gezet o.a. Barbra Streisand, Michael Bublé en onze eigen Trijntje Oosterhuis. Ik heb het altijd een heel mooi en lief liedje gevonden en had zin om er een hertaling van te maken:


Grote Mensen Wens Voor Kerst

Herinner je nog wie
Ik zat ooit op je knie
Ik schreef aan jou met kinderfantasie
Ach, ik ben volwassen nu
Met een soort van déjà vu
Ik ben geen kind, maar heb nog dromen in m’n hart.

Dus hier is mijn levenslange wens
Van mij als volwassen mens
Niet voor mezelf, maar voor een wereld in smart

Geen levens meer inktzwart
Dat er nooit meer een oorlog start
Tijd wonden heelt van elk hart
Voor ieder mens een echte vriend
Het recht 't altijd wint
En liefde geen einde kent
Dit is mijn grote mensen wens voor kerst

Wat is het geheim van de jeugd om te leven zonder zorgen
Is het een illusie of ligt juist daarin de waarheid verborgen

Er zijn
Geen levens meer inktzwart
Dat er nooit meer een oorlog start
Tijd wonden heelt van elk hart
Voor ieder mens een echte vriend
Het recht 't altijd wint
En liefde geen einde kent

Dit is mijn grote mensen wens voor kerst
Het is mijn levenslange wens
Dit is mijn grote mensen wens voor kerst





Geen opmerkingen:

Een reactie posten