maandag 28 december 2020

Kerst 2020

De kerst viel dit jaar gunstig, op vrijdag en zaterdag met zondag als een soort derde kerstdag wat zeker nu vanwege de lockdown waarbij niet essentiële winkels gesloten moeten blijven een oase van rust was voor het hele land. Ik hoop dat iedereen daarvan genoten heeft, want ik zie het in een eventueel coronavrije toekomst niet snel meer gebeuren. Ik meen dat veel supermarkten wel open waren en dat de stromelozen in plaats van naar IKEA en Hornbach hun vertier dan daar maar zochten. Op zo'n moment, dat je besluit met het gezin op één van de kerstdagen Jumbo in te stappen, hoe voel je je dan? Maar ik denk dat je dan het punt van afvragen van je beweegredenen al lang voorbij bent. 

In oktober, bij de aankondiging van de lockdown-light light waren al de eerste verontruste stemmen te horen: 'Hoe moet dat nou met De Feestdagen?' Niet wetend dat er nog een echte lockdown zat aan te komen, hoewel, een goed verstaander... het was niet echt een verrassing. Voor mij persoonlijk was de kerst in lockdown niet veel, of eigenlijk helemaal niet, anders dan gebruikelijk. Ik heb de dagen heerlijk al cocoonend doorgebracht en ik heb vandaag zelfs nog een vierde kerstdag. Intens en bewust van genoten omdat het niet elk jaar zo gunstig valt. 

De tweede dag was ik uitgenodigd bij lieve vrienden voor het diner. We waren met vier en hebben ons keurig aan de afstand- en andere regels gehouden. We kregen heerlijke smaakvolle en met verse ingrediënten bereidde gerechten voorgeschoteld en mij was verzocht om het dessert te verzorgen, en dat viel bij de anderen ook in de smaak. Het was een heel gezellig avond, want ook tijdens een lockdown in pandemische tijden is er nog zo ongelooflijk veel wat, alle maatregelen in acht genomen, wél kan.

Ik ga heerlijk lichamelijk en mentaal uitgerust de laatste week van het jaar in. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten