woensdag 11 november 2015

Modern Family seizoen 6

Het is mij een raadsel waarom de serie van de Nederlandse TV is verdwenen, in Amerika is dit najaar met het 7e seizoen gestart, bovendien heeft de serie ongelofelijk veel prijzen en nominaties in de wacht gesleept. Vorige week kwam vriend Harry met seizoen 6 op DVD aan, gelukkig worden ze wel ook in Nederland op DVD uitgebracht, en heb ik in korte tijd het hele seizoen bekeken. Het leuke is dat geen van de acteurs een hoofdrol heeft, maar er, net als bij "Friends", van een ensemble-cast gebruik wordt gemaakt.

De personages zijn geweldig, de dialogen fabuleus. Bij Ed O'Neill vergeet je totaal dat hij ooit 10 jaar lang Al Bundy heeft gespeeld in "Married With Children", hij zet een geweldige pater familias Jay Pritchett neer, stug maar met een klein hartje. Ook is het leuk dat de kinderen in de serie nu volwassener worden, en je merkt dat deze serie met plezier wordt gemaakt. Dat zeggen de acteurs en crew ook los van elkaar in interviews en is te zien op de altijd leuke 'extra's' op de DVD.

Deze keer lopen een dagje mee met Julie Bowen die Claire Dunphy speelt, en wordt er diep ingegaan op de 'making of' van een heel bijzondere aflevering "Connection Lost". En natuurlijk de voor mij altijd hilarische bloopers waarop deze keer wel heel duidelijk wordt dat de Colombiaanse SofĂ­a Vergara, die de vrouw van Jay speelt de Zsa Zsa Gabor van deze tijd is. Haar zware accent is niet aangedikt, de vrouw spreekt heel slecht Engels, haar versprekingen omdat ze de taal echt niet zo heel erg machtig is zijn hilarisch, een simpel woord als 'swimming trunks' krijgt ze met moeite over haar lippen bijvoorbeeld. Dit tot groot vermaak van haar collega's.

Jammer dat ik dit seizoen alweer gezien heb, maar wetend dat volgend jaar seizoen 7 er weer aankomt, kan ik me er nu al op verheugen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten