woensdag 16 december 2015

Zoo dan!

Hoewel mijn (schriftelijk) taalgebruik enigszins wat archaïstisch is zal ik niet net doen of de spellingshervorming van Marchant in 1934 nooit heeft plaatsgevonden, dus geen zo met twee o's, maar "Zoo" als in een voor Nederland nieuwe serie die vanaf 4 januari bij SBS 6 wordt uitgezonden. Ik zag er maandag een voorstukje van en ik ben er erg nieuwsgierig naar.

In Amerika is de serie afgelopen zomer op TV geweest, en was het de best bekeken zomerserie aldaar. Het is een serie naar aanleiding van het boek met dezelfde titel van James Patterson en Michael Ledwidge. Het dierenrijk komt in opstand tegen de mensheid. Na eeuwen van onderdrukking zijn de dieren het zat om door mensen te worden opgesloten, getemd, gegeten of te worden gedood voor vermaak. Al snel blijkt dat er een grote opstand gaande is vanuit het dierenrijk dat zich verenigt tegen de mensen. Een team van experts moet gaan uitzoeken hoe dit geweld kan worden gestopt. De serie was zo'n succes dat er een tweede seizoen aankomt.

Dit is de openingsintroductie:

"For centuries, mankind has been the dominant species. We've domesticated animals, locked them up, killed them for sport. But a series of recent events seem to suggest, all across the globe, animals have decided no more. And so, we were hired. A team of people from different backgrounds, with different specialties; an expert in animal behavior, a journalist, safari guide, foreign intelligence agent, and a veterinary pathologist. Our task: to find out what is happening with the animals, why it's happening and how to stop it."

Ik ben gefascineerd door dit gegeven en zal zeker gaan kijken, alleen hoop ik niet dat SBS 6, zoals wel vaker, twee episodes achter elkaar programmeert, dan zal ik er één opnemen voor later, want met reclames mee zit je dan een hele avond voor de TV en ik wil ook nog wel wat anders doen 's-avonds.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten