maandag 13 november 2017

Kaarsverlicht diner

Gisteren eindelijk weer eens afgesproken met Remco en Pieter, doordat je elkaar tegenwoordig vaak 'ziet' en 'spreekt' op social media, moet je ervoor waken dat het elkaar ontmoeten in het echte leven er niet bij in gaat schieten. Want was is er leuker om gezellige in real life met elkaar te kletsen? Zeker als je zoals Remco en ik een gezamenlijke geschiedenis hebt die terug te voeren is naar de jaren 90 van de vorige eeuw. Op een bepaald moment móet je dan gewoon datums gaan appen voor een date. Het was deze keer bij hun thuis in het schilderachtige Rijswijk. Het is het derde huis van Remco, en in alle drie de huizen was en is de inrichting tot in het kleinste detail een lust voor het oog terwijl het er tegelijkertijd warm en gezellig is. Het is een gave die niet iedereen gegeven is. Door de warmte die het huis uitstraalt en natuurlijk die van Remco en Pieter zelf, voel je je er meteen welkom en thuis.

Ik kon van vriendin Letitia haar auto lenen, dat was fijn, want het was nogal een weer gisteren. Onderweg heb ik alle weertypes wel meegemaakt, van zware regenbuien tot felle zon. Omdat ik zelf geen auto heb rij ik niet zo vaak, maar gelukkig verleer je het niet. TomTom vertelde me hoe ik moest gaan en ik kon voor de deur parkeren. Perfect.

We hebben weer fijn bij kunnen praten en er was een fantastische herfstmaaltijd bereid. Alles vers gemaakt. Een heerlijke pompoen-wortelsoep vooraf. Vervolgens een stamppotje van diverse groentes met spekjes en een flink stuk worst. En als dessert een exquise combinatie van mascarpone met slagroom, peer, granaatappel en chocolade met wafeltjes. Ik voelde me zeer verwend.

Het was een een middag en avond om te koesteren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten