donderdag 7 april 2022

Toen was geluk... #109

'Fris met schuim erop, dat smaakt Snor!', als u meteen weet waarover het gaat, bent u van een zekere leeftijd. Voor de anderen zal ik het uit leggen. In 1979 kwam er een nieuwe frisdrank op de markt: Snor. Als je het in een glas schonk, kwam er een schuimkraag op, en als je daar dan van dronk bleef het schuim op je bovenlip zitten, en voilà: een snor.

Er was een tv-reclame, die hieronder te zien is. Ik kan me herinneren dat mijn moeder het, op aandringen van mij, ook heeft gekocht, maar wat was het vies! Een soort gazeuse en dat schuim bleef ook helemaal niet op je lip hangen. 

De frisdrank was dan ook helemaal geen succes, moeders zagen niets in dat geklieder, en om als fabrikant te adverteren in het meisjesblad 'Tina' is ook niet echt een gelukkige keuze geweest. De productie van de frisdrank wordt al binnen een jaar gestaakt. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten