Afgelopen 31 december was het precies 6 jaar geleden dat het faillissement werd uitgesproken van de firma waar ik destijds werkte, Vroom & Dreesmann. Het was geen verrassing, zoals ik ook in die tijd al meldde, het hele jaar 2015 was er een opmaat naar, maar toch waren er collega's in de vestiging en in den lande die als door de bliksem getroffen waren. We mochten toen nog zes weken werken, betaald door het UWV en toen was het klaar. Er zijn verschillende (Facebook)groepen actief over het enorme gemis en hoe fijn en leuk het er was. En ja, ik heb er met plezier gewerkt, de boeken- en entertainmentafdeling was de leukste afdeling van het warenhuis. Maar er was ook veel mis, hoor. Neem nou de airconditioning, dat bleef een bron van hilariteit, getuige ook dit blogje uit 2013.
vrijdag 26 juli 2013
In mei was ik in Toronto, het was er warm en het 32 etages tellende hotel was voorzien van airco, en dat functioneerde ook naar behoren. Afgelopen weekend was ik in Antwerpen en ook het 15 etages tellende hotel aldaar was ondanks de verzengende hitte buiten in z'n geheel een oase van koelte.
Het bedrijf waar ik werk telt 3 etages en sinds ik daar werk, al heel wat jaar, is de airco kapot, of er is een storing, dan weer loopt het koelwater weg, is er een onderdeel vervangen gaat het volgende onderdeel kapot. En niet alleen daar waar ik werkzaam ben, nee, in andere filialen doen zich dezelfde problemen voor. Het is een aaneenschakeling van mankementen waarvan de oorzaak is samen te vatten in het aloude gezegde 'Voor een dubbeltje op de eerste rij'. Het moet zo goedkoop mogelijk en dan is dit dus het gevolg er van.
Maar afgelopen voorjaar werd er eens flink in de buidel getast om het voor eens en altijd op te lossen, er werd een nieuw systeem aangelegd zodat we nu in een aangename temperatuur zouden kunnen werken. Want productiviteit neemt vanzelfsprekend af met tropische warmte in het pand om maar niet te spreken over klanten die er dan voor kiezen elders te gaan waar het wel prettig toeven is. Wij waren enigszins sceptisch en naar nu blijkt met reden.
Precies twee dagen heeft het systeem naar behoren gewerkt, en gisteren heeft de eerste monteur zich al gemeld. Niemand kijkt er echt van op, we zijn het gewend en hoewel het natuurlijk te triest voor woorden is, lijkt het meer op een klucht. Volgens onze technische man heeft het er mee te maken dat de airco is aangebracht door, en met onderdelen van, verschillende bedrijven, die ook allemaal een eigen reparatiedienst hebben. We hebben de aloude ventilators al in gereedheid gebracht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten