zaterdag 17 oktober 2015

Als het hek sluit

Vriend Harry heeft al verschillende bundels met flarden geschreven, maar afgelopen donderdag is een langgekoesterde wens van hem in vervulling gegaan, zijn nieuwste bundel is uitgekomen en het is een themabundel geworden met flarden over dood, herdenkingsteksten en rouw onder de titel "Als Het Hek Sluit". Harry maakt naast de flarden ook de foto's die in het boek staan. Daar is hij gaandeweg het jaar mee bezig, hij kijkt anders naar zaken dan wij en maakt foto's van dingen op, bijvoorbeeld, dagjes uit die wij helemaal niet gezien hebben, of in ieder geval niet vanuit de hoek zoals hij het ziet. En vaak weet hij al of een foto in de toekomst geschikt zal zijn om bij zijn flarden te gebruiken.

Ook zijn zijn flarden te zien het het Koningin Wilhelminabos en is Harry recentelijk gevraagd om zijn medewerking te verlenen aan Afscheidshuis de Lelie in Gorinchem. Zijn Flarden-website is momenteel 'under contruction', maar hij is wel onlangs een Facebookpagina begonnen over zijn flarden en boeken.

'Als het hek sluit' door Harry Wanders ISBN 978-94-6203-913-1e wereld (flard)



draag de wereld
nu ik even
voor altijd
niet meer bij jou kan zijn
ik mijn ogen heb moeten sluiten
om jou voor altijd
alleen te laten gaan
sta ik naar je te kijken
op een plek die jij niet kan zien
ik sta soms achter je
geef je dan net dat zetje dat je nodig hebt
om weer een stapje verder te gaan
in het besef dat jij het kan
vraag ik je in je gedachten
om de wereld te dragen
die onze wereld
had moeten zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten