vrijdag 2 oktober 2015

Puke


Ze trouwde met man #1
Kreeg een tweeling van man #3
Ging scheiden van man #1
Trouwde man #2
Man #2 adopteerde haar kinderen
Ging scheiden van man #2
Trouwde man #3
Ging scheiden van man #3
Hertrouwde met man #2

Dit bovenstaande is geen plot in een derderangs soap, maar het werkelijke relaas van Kim Davis, een vrouw uit Rowan County in Kentucky. Het gebeuren is niet echt heel belangrijk, maar deze, en ik gebruik de term losjes, 'dame', is een ambtenaar en zij mag mensen in het huwelijk verbinden. God weet hoe graag ze zelf in het huwelijk treedt, want God en Kim zitten samen op één stoel, dat geeft zo'n  lekker machtsgevoel, om de grote Robert Long maar eens aan te halen. Ze noemt Zijn naam en dat van Zijn zoon veelvuldig in haar weigering om huwelijken te sluiten tussen mensen van hetzelfde geslacht, wat sinds 26 juli 2015 in alle staten van Amerika mogelijk is. 

Zij is dus een weigerambtenaar pur sang, en dat mag nu ook in Amerika niet meer. Kim heeft er een dag of 6 voor in de gevangenis gezeten, maar omdat andere ambtenaren in Rowan County wel huwelijken willen sluiten tussen twee mannen of twee vrouwen is ze weer vrij gelaten en zal ze in de gaten worden gehouden of ze geen van haar collega's een strobreed in de weg legt om deze huwelijken te voltrekken, wat ze eerder wel deed. "Als mijn collega's willen voorkomen dat ze zo achter de tralies belanden dan begrijp ik dat" zei Kim liefdevol op 14 september, haar eerste werkdag na haar gevangenisstraf. Ze zei ook nog : "Ik luister niet naar mijn geweten als ik mijn naam op zo'n huwelijkscertificaat zet. Dat gaat in tegen Gods definitie van het huwelijk". Lees die uitspraak gerust nog eens over, en bij voorkeur ná de opsomming van haar eigen gangen naar het stadhuis, inclusief buitenechtelijke kinderen, die bovenaan dit blog zijn opgesomd. De gotspe!

Nu blijkt dat het menselijk matras een ontmoeting heeft gehad met die seniele jurk uit het Vaticaan die op bezoek was in Amerika, je weet wel van dat stelletje bejaarde kindermisbruikers. De ontmoeting vond plaats op de ambassade van het Vaticaan in Washington. De als een "Allo Allo"-acteur Engels pratende muffe ouwe gek heeft haar bedankt en moed in gepraat. Het moest een geheim bezoek blijven, zoals wel meer dingen van prelaten geheim moesten blijven in het verleden, maar is toch uitgelekt en uiteindelijk met tegenzin bevestigd door het Vaticaan. Ze hebben elkaar omhelst en aan elkaar gevraagd om voor elkaar te willen bidden, en papa heeft haar en haar man van het moment een rozenkrans gegeven. Kim was in extase en papa vindt haar een symbool geworden van 'religieuze vrijheid' die in het geding is. 

Ik kreeg van deze hele charade spontaan een golfje vomitus in mijn mond. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten