donderdag 29 oktober 2015

Mijn leven is een lied

Het was een verrassing om te ontdekken dat er onlangs een box is uitgekomen met het complete oeuvre van de te vroeg overleden Willy Alberti. En het is nogal een box: 24 CD's met in totaal 534 liedjes. Ik heb mezelf die box cadeau gedaan, en ik weet dat het niet ieders kopje thee is, maar ik ben er heel blij mee. De box heeft de toepasselijke naam "Mijn Leven Is Een Lied" gekregen, naar één van Willy's nummers. Gisteren is ie bezorgd, en ik heb de komende tijd dus wat te beluisteren, heel veel ken ik natuurlijk wel, maar er zitten ook opnames bij die ik nog nooit heb gehoord, waaronder zijn voorrondeliedje voor het Eurovisie Songfestival van 1958, "Marjan"

In de ruim 35 jaar die Willy's carrière omvatte heeft hij erg veel verschillende dingen gedaan, natuurlijk de Nederlandse liedjes als "De Glimlach Van Een Kind" en "Als Een Wilde Orchidee", maar ook de vele Italiaanse nummers als "Marina" en "Alla Fine Della Strada". Ook voor opera draaide hij zijn hand niet om, zijn bijnaam was niet voor niets 'Tenore Napolitano', zijn 3 opera albums zijn ook opgenomen in deze box. En dan de vele duetten die hij heeft gezongen met zijn neef Johnny Jordaan en dochter Willeke, alsook onder pseudoniem van De Straatzangers zijn duetten met Max van Praag, het is allemaal te vinden op deze unieke box. Er zijn er 1500 van gemaakt.

En nu heb ik de hoop dat ook van zijn dochter, onze nationale vedette Willeke Alberti ooit een soortgelijke box zal verschijnen, al zijn het alleen maar haar 'vinyljaren' tot begin jaren 80, ik zou er als een kind zo blij mee zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten